منطقه شیشلی استانبول، با‌ محبوب ترین منطقه گردشگری استانبول آشنا شوید

منطقه شیشلی استانبول، با‌ محبوب ترین منطقه گردشگری استانبول آشنا شوید

28 مهر 1401

ترکیه گردی

منطقه شیشلی استانبول، با‌ محبوب ترین منطقه گردشگری استانبول آشنا شوید

منطقه شیشلی استانبول در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد. این منطقه یکی از مناطق نسبتا گران است که با وجود جاذبه های گردشگری و امکانات توانسته خود را در رده مناطق محبوب استانبول قرار دهد. حال منطقه شیشلی استانبول کجاست؟ قیمت آپارتمان در شیشلی استانبول چقدر است؟ چه جاذبه های گردشگری دارد؟ چه امکاناتی دارد؟ محله های منطقه شیشلی کدامند؟ مراکز خرید معروف شیشلی کدامند؟ با خواندن این مطلب پاسخ تمامی این سوالات را خواهیم داد و شما را بیشتر با این منطقه توریستی و محبوب استانبول آشنا خواهیم کرد. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی منطقه شیشلی استانبول

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم شیشلی در قسمت اروپایی قرار دارد. این منطقه از شرق با بشیکتاش، از شمال با ساریر، از غرب با کائیت هانه و ایوب و از جنوب با بی اوغلو همسایه است. منطقه شیشلی استانبول در کنار دریا نیست ولی در خروجی پل بسفر واقع شده است. مساحت کل این منطقه ۳۰ کیلومتر مربع است. شیشلی در نزدیکی یکی از میدان های معروف استانبول به نام میدان تکسیم می باشد. در قرن ۱۷ شیشلی فقط گورستان بود، ساخت و ساز زیادی نداشت ولی در قرن ۱۸ باغ های انگور، مزارع جو ایجاد شدند و در قرن ۱۹ ساخت و سازها کمی گسترش یافت کارخانجات مختلف مانند آب جوسای ساخته شد. در سال ۱۸۹۸ در این منطقه بیمارستان کودکان احداث شد و در سال ۱۹۱۳ اولین تراموا در این منطقه راه اندازی شد. همین امر سبب شد تا شیشلی شروع به پیشرفت کردن کند. در آن سال ها بسیاری از غیر مسلمانان و مهاجران خارجی به این منطقه نقل مکان و شروع به ساخت و ساز کردند. ساختمان سازی در شیشلی گسترش یافت و امروزه این منطقه به یکی از مهم ترین مناطق و البته یکی از گرانترین مناطق استانبول تبدیل شد.

همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه

محله های منطقه شیشلی استانبول

  • محله ۱۹ مایس
  • محله حاربیه
  • محله مجیدیه کوی
  • محله اسن تپه
  • محله ارگن اکون
  • محله اسکی شهیر
  • محله گل بهار
  • محله پاشا
  • محله مشروطیت
  • محله مرکز
  • محله حالی رفعت پاشا
  • محله خلاصکار قاضی
  • محله فری کوی
  • محله عزت پاشا
  • محله کوش تپه
  • محله حالیده ادیب
  • محله جمهوریت
  • محله دعاتپه
  • محله بوزکورت
  • محله اینونو
  • محله کاپتان پاشا
  • محله محمود شوک پاشا
  • محله یایلا
  • محله تشویقیه

امکانات آموزشی و بهداشتی منطقه شیشلی

  • ۱۴ پیش دبستان
  • ۳۶ مدرسه ابتدایی
  • ۲۹ مدرسه متوسطه
  • دانشگاه ها: دانشگاه نیشانتاشی، دانشگاه مارمارا، دانشگاه استانبول بیلگی
  • ۲ بیمارستان دولتی
  • ۲۰۰ داروخانه
  • ۳ خانه سالمندان
  • ۱۸ بیمارستان خصوصی

حمل و نقل در منطقه شیشلی استانبول

شیشلی منطقه ای است که از سیستم حمل و نقل خوبی برخوردار است. از این منطقه تا مناطق استانبول دسترسی عالی دارد و دارای سیستم حمل و نقل عمومی مختلف مانند مترو، متروبوس و اتوبوس است. در شیشلی دو ایستگاه مترو مهم به نام های شیشلی و مجیدیه کوی قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای مترو استانبول مراجعه کنید.

درخواست مشاوره در ترکیه

قیمت آپارتمان در شیشلی استانبول

منطقه شیشلی استانبول یکی از مناطق محبوب برای ایرانی ها است. اگر شما هم قصد دارید در این منطقه سکونت داشته باشید کافی است به وب سایت آقای ترکیه مراجعه کنید و از به روز ترین آگهی های قیمت اجاره آپارتمان در استانبول و قیمت خرید آپارتمان در استانبول استانبول مطلع شوید. 

جاذبه-های-گردشگری-شیشلی

۵ جاذبه های گردشگری منطقه شیشلی استانبول

موزه آتاتورک

موزه آتاتورک که در خیابان هلاس کارگازی واقع شده است ، یک موزه سه طبقه ای است که با رنگ صورتی رنگ آمیزی شده است.آتاتورک ، بنیانگذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه ، ابتدا در این خانه اقامت داشت ، اما بعداً برای نمایش برخی از وسایل شخصی آتاتورک و به تصویر کشیدن زندگی وی از طریق اسناد و مدارک و عکس های تاریخی ، به موزه تغییر یافت. از آنجا که آتاتورک در طول وقایع مهم تاریخی مانند جنگ استقلال و حمله به استانبول در خانه زندگی و کار می کرده است ، هنگام بازدید از موزه ، تجربه واقعی زندگی آتاتورک و تاریخ ترکیه را خواهید داشت.

کاخ ایهلامور

کاخ ایهلامورتوسط درختان لیندن احاطه شده است ، یک کاخ سابق شاهنشاهی عثمانی است و اکنون به عنوان یک موزه عمومی کار می کند. در این کاخ دو عمارت به نام های Merasim Köşkü و Maiyet Köşk وجود دارد.  طراحی داخلی عمارت ها تحت تأثیر سبک های غربی است ، اما ویژگی های معماری ترکی قرن نوزدهم را حفظ کرده است. کاخ ایهلامور به شما معرفی کاملی از تاریخ و معماری در دوره سلطان عبدالمجید اول را می دهد .

مسجد تشویکیه

مسجد تشویکیه در محله تشویکیه ، در زمان سلطان عبد المجید اول ساخته شده است. این مسجد با ساختار نئو باروک خود مشهور است ، دارای معماری اروپایی است و یکی از جاذبه های تاریخی در اطراف منطقه است. ستون های سنگی سفید در ورودی این مسجد قرار دارد. تزئینات داخلی آن یادآور خانواده سلطنتی است که زمانی در آنجا زندگی می کردند.

موزه نظامی استانبول (Askerî Müze)

موزه نظامی استانبول به عنوان یکی از مشهورترین موزه های نظامی در جهان است که در منطقه حربیه واقع شده است. این موزه با مجموعه ای از سلاح ها ، اسلحه ها ، توپ ها و سایر ابزارهای نظامی ، یک هزار سال از تاریخ ارتش ترکیه را ثبت می کند. بیش از نه هزار نمایشگاه از دوران عثمانی تا جنگ جهانی اول در موزه نگهداری می شود. در این موزه نمایش موسیقی زنده قدیمی ترین گروه نظامی در جهان اجرا می شود.

کلیسای جامع روح القدس

کلیسای جامع سنت اسپریت در سال ۱۸۴۶ در شیشلی ساخته شده است ، دومین کلیسای بزرگ کاتولیک روم در استانبول است. این کلیسا که به سبک باروک نفیس ساخته شده است ، گردشگران زیادی را به خود جلب می کند و یکی از پر بازدیدترین کلیساهای پاپ ها است.

مراکز-خرید-شیشلی

۵ مرکز خرید معروف در منطقه شیشلی استانبول

مرکز خرید کانیون

مرکز خرید کانیون استانبول در کنار ایستگاه لونت قرار دارد و این یکی از مزیت های این مرکز خرید است. کانیون با معماری بی نظیرش توانسته در سال ۲۰۰۶ جایزه بین المللی را دریافت کند.این مرکز خرید در ۴ طبقه ساخته شده و دارای بیش از ۱۶۰  فروشگاه می باشد.  در مرکز خرید کانیون استانبول می توانید انواع برندهای ترکی و بین المللی را مشاهده کنید. مرکز خرید کانیون جز مراکز خرید گران این شهر می باشد.

مرکز خرید جواهیر استانبول

مرکز خرید جواهیر در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. جواهیر بزرگترین مرکز خرید در اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ در جهان است. در جواهیر می توانید بیش از ۳۰۰ فروشگاه را ببینید و از برندهای معروف بین الملی و ترکی خریداری کنید

آدرس مرکز خرید جواهیر استانبول: استانبول، منطقه شیشلی، محله مرکزی، خیابان بیوکدره، پلاک ۲۲

مرکز خرید آستوریا - astoria shopping center

مرکز خرید آستوریا در یک برج قرار دارد. در این مرکز خرید انواع فروشگاه ها با برندهای خوب بین المللی و ترکی را با قیمت خوب می توانید خریداری کنید. اگر بعد از گشت و گذار خسته شده اید می توانید در رستوران هایی که در مرکز خرید آستوریا هستند غذاهای ترکی و بین المللی را نوش جان کنید و یا در کافی شاپ هایش چای و یا قهوه بنوشید و لذت ببرید.

مرکز خرید بومونتی پارک - Bomonti Park

مرکز خرید بومونتی پارک در منطقه آرام و زیبای شیشلی قرار دارد.این مرکز خرید دارای شعبات مختلف در سراسر ترکیه است. از امکانات مرکز خرید بومونتی پارک می توان به سالن بدنسازی، آرایشگاه، خشکشویی، کافه، رستوران و ... اشاره کرد.

مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول - Ozdilek Park‏‏‎

مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول در محله لونت قرار دارد. دارای سالن های سینما و فودکورت است که می توانید  خرید کنید، تفریح کنید و از خوردن غذاهای ترکی لذت ببرید. در مرکز خرید اوزدیلک پارک می توانید فروشگاه های بزرگ با برندهای معروف مانند ماوی، کتون، ال سی وایکیکی، ... را مشاهده کنید.

هتل-های-شیشلی

هتل های معروف منطقه شیشلی

Fairmont Quasar Istanbul Hotel

Fairmont Quasar Istanbul هتل ۵ ستاره با چشم انداز پر جنب و جوش آسمان تنگه بسفر، با اتاق های ضد صدا و اینترنت رایگان می باشد. دارای یک سالن ورزشی کاملا مجهز به استخر روباز، رستوران های متنوع، ترنسفر فرودگاهی، پارکینگ رایگان، اتاق خانوادگی است. ورود حیوانات به این هتل آزاد است. تمامی پرسنل این هتل به زبان ترکی، آلمانی و انگلیسی مسلط هستند. فاصله هتل  Fairmont Quasar Istanbul  تا بیمارستان دندانپزشکی مجیدیه کوی ۰.۳ کیلومتر،‌تا کاخ دولما باهچه ۲.۹ کیلومتر،  تا بیمارستان ۰.۷ کیلومتر، تا مترو تکسیم ۳.۴ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۳.۵ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۰.۵ کیلومتر و تا فرودگاه سابیها گوکجن استانبول ۳۱.۷ کیلومتر است.

آدرس:Büyükdere Caddesi No:76 Mecidiyeköy Şişli, Sisli, 34394 Istanbul, Turkey

Fraser Place Anthill Istanbul

هتل آپارتمان  Fraser place Anthill Istanbul  کاملا مجهز در منطقه شیشلی استانبول است. از امکانات این هتل می توان به استخر، اینترنت رایگان، ترنسفر فرودگاهی، مرکز آبگرم و سلامتی، پارکینگ رایگان و ... اشاره کرد. ورود حیوانات آزاد است ولی ممکن است برایتان هزینه داشته باشد. تمامی پرسنل این هتل به زبان عربی، انگلیسی و ترکی مسلط هستند. فاصله هتل  Fraser place Anthill Istanbul  تا تکسیم ۲.۴ کیلومتر، فاصله تا مترو تکسیم ۲.۴ کیلومتر، تا بیمارستان ۰.۶ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۲.۴ کیلومتر، تا بازار ادویه ۴.۵ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۲۹.۸ کیلومتر، فرودگاه سابیها گوکجن استانبول ۳۳ کیلومتر است.

آدرس:Cumhuriyet Mah. Incirli Dede Cad.Bomonti, Sisli, 34381 Istanbul, Turkey

The Fox Hotels

هتل  The Fox Hotels هتل ۴ ستاره در منطقه شیشلی استانبول است. از امکانات این هتل می توان به اینترنت رایگان،‌ ترنسفر فرودگاهی، پارکینگ،‌اتاق خانوادگی و ... اشاره کرد.  تمامی پرسنل به زبان عربی، آذربایجانی، انگلیسی، فارسی، فرانسوی، روسی و ترکی مسلط هستند. فاصله هتل The Fox Hotels  تا بیمارستان ۰.۳ کیلومتر، تا کاخ دلما باهچه ۱.۵ کیلومتر، تا برج گالاتا ۲.۲ کیلومتر، تا بازار ادویه ۳.۳ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۰.۹ کیلومتر و تا میدان تکسیم ۰.۸ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۱.۳ کیلومترو تا فرودگاه سابیها گوکجن ۳۱.۷ کیلومتر است.

آدرس:İnönü Mah. Babil Sok. No:69 Şişli-İstanbul, Sisli, 34373 Istanbul, Turkey

Kings Cross Hotel Istanbul

King Cross Hotel Istanbul هتل ۳ ستاره در منطقه شیشلی استانبول است. از امکانات آن می توان به اینترنت رایگان، ترنسفر فرودگاهی، پارکینگ رایگان، اتاق خانوادگی و ... اشاره کرد. ورود حیوانات به این هتل ممنوع است. تمامی پرسنل آن به زبان عربی، انگلیسی، اسپانیایی، فارسی، فرانسوی، کره ای، رومان، فلیپینی و ترکی مسلط هستند. فاصله King Cross Hotel Istanbul تا کاخ دلما باهچه ۴.۶ کیلومتر، تا مترو تکسیم ۴.۹ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۵.۱ کیلومتر، تا برج گالاتا ۶.۵ کیلومتر و تا فرودگاه استانبول ۳۰ کیلومتر و تا فرودگاه سابیها گوکجن ۳۲ کیلومتر است.

آدرس:Esentepe Atom Sokak No26, Sisli, 34394 Istanbul, Turkey

Istanroom by Keo

هتل  Istanroom by Keo  هتل ۳ ستاره  در منطقه شیشلی قرار دارد. از امکانات آن می توان به اینترنت رایگان، سرویس شاتل فرودگاهی همراه هزینه، پارکینگ رایگان، اتاق خانوادگی، رستوران و ... اشاره کرد. ورود حیوانات به این هتل ممنوع است. تمامی پرسنل آن به زبان  آذربایجانی، انگلیسی، فارسی و ترکی مسلط هستند. فاصله هتل  Istanroom by Keo   تا کاخ دلما باهچه ۲ کیلومتر، تا تکسیم ۱.۸ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۱.۹ کیلومتر، تا برج گالاتا ۳.۱ کیلومتر، تا بیمارستان ۱ کیلومتر، تا ایستگاه مترو عثمان بی ۰.۳ کیلومتر، تا فرودگاه ۳۰استانبول کیلومترو تا فرودگاه سابیها گوکجن ۳۲.۲ کیلومتر است.

آدرس:Cumhuriyet Mah. Ergenekon Cad. No:32 Şişli, Sisli, 34379 Istanbul, Turkey

Tzl Suites

هتل tzl suites در منطقه شیشلی استانبول قرار دارد، دارای اینترنت رایگان، سرویس شاتل فرودگاهی، پارکینگ رایگان، اتاق خانوادگی، ترنسفر فرودگاهی و ... می‌باشد.ورود حیوانات به این هتل آپارتمان ممنوع می‌باشد.تمامی پرسنل آن به زبان عربی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و چینی مسلط هستند. فاصله هتل آپارتمان tzl suites تا بیمارستان ۰.۲ کیلومتر، تا برج ساعت دولما باهچه ۱.۸ کیلومتر، تا میدان تاکسیم ۲.۲ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۲.۴ کیلومتر، تا برج گالاتا ۳.۷ کیلومتر، تا جواهر استانبول ۰.۹ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۱.۱ کیلومتر و تا فرودگاه سابیها گوکجن ۳۱.۴ کیلومتر است.

آدرس:Tesvikiye Mahallesi,Vali Konagi Cad. Sinoplu Sehit Cemal Sokak, No : 9 Sisli, Sisli, 34365 Istanbul, Turkey –

Ada Suites Nisantasi

هتل آپارتمان Ada Suites Nisantasi بسیار شیک در منطقه شیشلی استانبول واقع شده و دارای اینترنت رایگان، سرویس شاتل فرودگاهی با هزینه، پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته و .... می‌باشد.ورود حیوانات ممنوع است و تمامی پرسنل به زبان های انگلیسی، فرانسوی، روسی و ترکی مسلط هستند. فاصله هتل اپارتمان Ada Suites Nisantasi تا بیمارستان دورا ۰.۶ کیلومتر، تا جواهر استانبول ۰.۹ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۲.۴ کیلومتر، میدان تکسیم ۲.۲ کیلومتر، تا ایستگاه مترو تکسیم ۲.۲ کیلومتر، تا برج گالاتا ۳.۷ کیلومتر، تا برج ساعت دولما باهچه ۱.۹ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۱.۱ کیلومتر و تا فرودگاه سابیها گوکجن ۳۱.۴ کیلومتر می‌باشد.

آدرس:Fulya Sokak No.3 Nisantasi Sisli Valikonagi Caddesi, Sisli, 34000 Istanbul, Turkey

Renata Boutique Hotel Sisli

هتل Renata Boutique Hotel sisli ۴ ستاره می‌باشد و در منطقه شیشلی استانبول واقع شده. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، باشگاه بدنسازی، اتاق خانوادگی و.... اشاره کرد.ورود حیوانات به این مکان ممنوع می‌باشد و تمام پرسنل به زبان های انگلیسی، فرانسوی و ترکی مسلط می‌باشند. فاصله Renata Boutique Hotel sisli تا ایستگاه مترو تکسیم ۲ کیلومتر، تا میدان تکسیم ۲ کیلومتر، تا برج ساعت دولما باهچه ۲.۱ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۲.۲ کیلومتر، تا بیمارستان ۰.۸ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۰.۵ کیلومتر و تا فرودگاه سابیها گوکجن استانبول ۳۲.۲ کیلومتر است.

آدرس:Nakiye Elgun Sokak No:44 , Sisli, 34381 Istanbul, Turkey

Hotel Boursier & Spa

Hotel Boursier & spa هتلی ۴ ستاره است که در منطقه شیشلی استانبول واقع شده و از امکانات این هتل می‌توان به اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، اتاق خانودگی، مرکز تناسب اندام، سرویس شاتل فرودگاهی و.... اشاره کرد.ورود این حیوانات ممنوع است و تمامی پرسنل این مجموعه به زبان های عربی، آلمانی، انگلیسی، فارسی، لهستانی، رومانی، روسی، ترکی و اوکراینی مسلط هستند. فاصله هتل Hotel Boursier & spa تا بیمارستان دورا ۱.۱ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۴ کیلومتر، تا دولما باهچه ۳.۳ کیلومتر، تا مترو تکسیم ۳.۸، تا میدان تکسیم ۳.۹ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۰.۳ کیلومتر و تا فرودگاه سابیها گوکجن ۳۱.۸ کیلومتر می‌باشد.

آدرس:Gulbahar Mahallesi Oya Sokak No:21 Mecidiyekoy , Sisli, 34394 Istanbul, Turkey

The St. Regis Istanbul

هتل ۵ ستاره The st. Regis Istanbul در منطقه شیشلی استانبول واقع شده و دارای اینترنت رایگان، استخر، سرویس شاتل فرودگاهی رایگان، پارکینگ رایگان، اتاق خانوادگی و... است.ورود حیوانات با هزینه اضافی آزاد است و تمام پرسنل به زبان انگلیسی و ترکی مسلط هستند. فاصله The st. Regis Istanbul تا مترو تکسیم ۱.۳ کیلومتر، تا میدان تکسیم، ۱.۳ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۱.۵ کیلومتر، تا برج گالاتا ۲.۹ کیلومتر، تا بیمارستان ۰.۷ کیلومتر، تا پارک وودافون ۰.۹ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۱.۵ کیلومتر و تا فرودگاه سابیها گوکجن استانبول ۳۱.۲ کیلومتر دارد.

آدرس:Mim Kemal Oke Caddesi No:35 Nisantasi, Sisli, 34367 Istanbul, Turkey