محله امینونو استانبول، با محله ای در کنار خلیج شاخ طلایی آشنا شوید!

محله امینونو استانبول، با محله ای در کنار خلیج شاخ طلایی آشنا شوید!

16 مرداد 1402

ترکیه گردی

محله امینونو استانبول، با محله ای در کنار خلیج شاخ طلایی آشنا شوید!

یکی از محله های قدیمی و تاریخی استانبول، محله امینونو است که مقصد بسیاری از گردشگران می باشد. محله امینونو استانبول در کنار خلیج شاخ طلایی قرار گرفته که در زمان عثمانی مرکز اقتصادی و حمل و نقل کالا بوده است و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با محله امینونو استانبول و جاذبه های گردشگری آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

ویدیو

همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه

همه چیز درباره محله امینونو استانبول

این محله در قسمت اروپایی استانبول، منطقه سلطان احمد قرار دارد و دارای ۵ کیلومتر مساحت می باشد که از ۳۳ بخش تشکیل شده است. محله امینونو یکی از مناطق قدیمی استانبول است که در حال حاضر یک چهارم این منطقه در فاتیح قرار دارد و درست در نقطه اتصال شاخ طلایی با ورودی جنوبی تنگه بسفر و نزدیک دریای مرمره می باشد. نام محله امینونو نشان دهنده جایگاه آن در تاریخ است. از ترکی به انگلیسی ترجمه شده و به معنی عدالت می باشد و یکی از پر رفت و آمد ترین گذرگاه های کشتی برای بسفر و دریای مرمره است. در طول روز این منطقه مملو از بازرگانان، خریداران و گردشگران می باشد. تعداد زیادی از ساختمان های مهم دولتی از جمله استانداری و پردیس اصلی دانشگاه استانبول در این منطقه هستند. محله امینونو  یکی از بنادر مهم جهان به حساب می آبد و به دلیل اینکه این محله به خلیج شاخ طلایی نزدیک است، در اسکله امینونو تورهای تفریحی دریایی زیادی وجود دارد که گردشگران را در تنگه بسفر همراهی می کند. در این محله علاوه بر قایق و کشتی، تراموا نیز وجود دارد که گردشگران را تا مناطق مختلف گردشگری استانبول اعم از سلطان آباد و بازار بزرگ استانبول همراهی می کند. بین اسکله امینونو و اسکله کاراکوی، پل معروف گالاتا قرار دارد و گردشگران می توانند با عبور از این پل زیبا به هر یک از این اسکله ها دسترسی داشته باشند. یکی از ویژگی های این محله این است که به اکثر مراکز خرید و خیابان های مهم استانبول راه دارد و برای رسیدن به آنها باید از  امینونو عبور کرد. امینونو استانبول

کارهایی که باید در محله امینونو انجام داد

  • در کنار اسکله امینونو می توانید تور کشتی برای گشت و گذار در تنگه بسفر پیدا کنید
  • در این محله می توانید از فضای زیبای پل گالاتا برای قدم زدن، گرفتن عکس، ماهیگیری استفاده کنید. اگر هم احساس گرسنگی کردید و علاقه به غذاهای دریایی دارید می توانید از دکه های آنجا ساندویچ ماهی میل کنید یا از رستوران های غذای دریایی که در زیر پل قرار دارند لذت ببرید.
در آقای ترکیه هدفمند تبلیغ کن

جاذبه های گردشگری محله امینونو استانبول

 ۱- به بازار ادویه فروشان یا بازار مصری ها سر بزنید

بازار تاریخی ادویه مصری ها یا اصطلاحاً بازار ادویه ، یک بازار ادویه جات رنگارنگ  که با غرفه های ادویه پوشانده شده است. این بازار همچنین همراه با بازار بزرگ معروف یکی از محبوب ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است. به عنوان بازار ادویه مصر نیز شناخته می شود. یکی از بازار های قدیمی و سنتی استانبول، بازار ادویه فروشان یا بازار مصری ها است که در نزدیکی محله امینونو قرار دارد. این بازار از ۶۵ خیابان و ۵ هزار مغازه تشکیل شده که می توانید انواع میوه خشک شده، انواع ترشیجات، انواع مختلف دانه گل و ... را تهیه کنید. بازار ادویه فروشان در پشت مسجد ینی و کنار بازار گل قرار دارد.

۲- به مسجد آبی (سلطان احمد) بروید و از فضای معنوی آن لذت ببرید

یکی از معروف ترین مساجد استانبول، مسجد سلزان احمد یا مسجد آبی است. این مسجد به دلیل اینکه طراحی داخل آن از رنگ های آبی استفاده شده به مسجد آبی شهرت دارد. این مسجد یک گنبد آبشاری و ۶ مناره دارد و به دستور سلطان احمد اول ساخته شده است. پل گالاتا استانبول

۳- از پل گالاتا دیدن کنید

پل گالاتا در دهانه شاخ طلایی واقع شده است و محله های گالاتا و امینونو را به هم متصل می کند. در زیر پل چندین کافه و رستوران وجود دارد که می توانید در آنجا بشینید و از غذاهای ترکی و بین الملی و دریایی لذت ببرید.

۴- بازدید از دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول روزگاری وزارت جنگ بود ولی به امروزه به یکی از موسسات عالی ترکیه تبدیل شده است. گردشگران می توانند در ساعات و روزهای مشخصی از محوطه دانشگاه دیدن کنند.

۵- بازدید از مسجد ینی یا مسجد جدید

مسجد ینی ، که به معنای "جدید" است ، یکی از مکانهای دیدنی محبوب در ساحل امینونو است. مسجد با حیاط بزرگ و کاشی های فیروزه ای ، آبی و سفید ایزنیک ارزش دیدن دارد.  

تعداد نظرات : 2
  • محله بالات استانبول | با محل رنگارنگ استانبول آشنا شوید| فیلم، عکس و آدرس - آقای ترکیه
    15 شهریور 1401
    […] محله در کنار سواحل امینونو در امتداد شاخ طلایی قرار گرفته است. وقتی وارد محله […]
  • برج دختر استانبول | برجی افسانه‌ای و داستان جذاب آن | فیلم، تصویر و آدرس - آقای ترکیه
    15 شهریور 1401
    […] غذا کاخ توپکاپی، گالاتا، تنگه استانبول، دریای مرمره، امینونو را به چشم […]