بهترین شهر ترکیه برای زندگی

بهترین شهر ترکیه برای زندگی

15 شهریور 1401

دانستنی

بهترین شهر ترکیه برای زندگی
بهترین شهر ترکیه برای زندگی اغلب سوالی است که برای مهاجران و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند مطرح می شود که شهر و منطقه مناسب برای زندگی در ترکیه کدام شهر است؟ ترکیه از بهترین کشورهای خاورمیانه شناخته شده که در سال های اخیر رشد چشمگیری از نظر اقتصادی داشته است. همین امر باعث شده تا افراد از سرتا سر جهان برای زندگی، به این کشور مهاجرت کنند. ترکیه با داشتن امکانات رفاهی و آموزشی فراوان، مکان های گردشگری و توریستی، جاذبه های زیبای تاریخی و شهرهای مدرن و سنتی به یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت برگزیده شده است. با خواندن این مقاله شما با بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی با توجه به امکاناتT شرایط جغرافیایی و ویژگی شهرها آشنا می شوید تا با سنجیدن شرایط و سبک زندگی خود تصمیم بگیرید که کدام شهر ترکیه برای زندگی شما مناسب تر است.
درخواست مشاوره در ترکیه

بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

استانبول
  •  استانبول

می توان گفت که استانبول شلوغ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه می باشد که برای زندگی و سرمایه گذاری بسیار عالی است. اغلب افراد برای داشتن شغل، استانبول را انتخاب می کنند. این شهر زیبا و دیدنی پلی بین اروپا و آسیا محسوب می شود. یکی از ویژگی های مهم استانبول، دسترسی راحت به سواحل، کوه ها و حمل و نقل و امکانات آموزشی و شغلی است. از آنجایی که شهر استانبول قلب ترکیه محسوب می شود هزینه های زندگی بالاتری و بودجه مشخصی نیاز دارد . استانبول با داشتن مراکز خرید بزرگ،معاری بی نظیر و بخش های سنتی باعث شده است که  به عنوان بهترین شهر ترکیه برای زندگی انتخاب شود.
بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری استانبول
  •  آنتالیا

آنتالیا شهری سرسبز است  و با داشتن چشم اندازهای بی نظیر، گردشگران زیادی را به خود جذب میکند . این شهر زیبا به دلیل هم جواری با دریای مدیترانه شهرت بسیاری پیدا کرده است. علاوه بر این، شهری مناسب برای سرمایه گذاری و زندگی نیز می باشد. این شهر دارای مراکز خریدفراوان است و شما به راحتی می توانید وسایل مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت خریداری کنید. در واقع این شهر برای افرادی که به شهرهای توریستی علاقه دارند بهترین شهر برای زندگی محسوب می شود . آنتالیا علاوه بر مناطق زیبا و سرسبز دارای بناهای معروف تاریخی چون مسجد مراد پاشا، برج قدیمی ساعت، بنای تاریخی ییلی و شهر قدیمی کالج نیز میباشد.
بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری آنتالیا
  • آلانیا

آلانیا شهری است در حومه آنتالیا. این شهر با محیط بسیار زیبا ، رستوران هایی با غذاهای دریایی معروف و هتل ها و ساختمانهای فراوانی که دارد برای توریست ها جذابیت خاصی دارد. بیشتر توریست ها علاقه زیادی  به خریدن ملک در آلانیا را دارند تا تعطیلات خود را در این شهر آفتابی بگذارنند. شرایط و موقعیت های کاری در آلانیا به دلیل توریستی بودن آن بسیار زیاد است.
بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری آلانیا
  • آنکارا – پایتخت ترکیه

آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. بسیاری از افراد گمان می کنند که استانبول پایتخت ترکیه است ولی باید بدانید که آنکارا پایتخت این کشور می باشد. این شهر دارای مراکز بهداشتی، آموزشی و دانشگاه های پیشرفته ای است. یکی از میراث های مشهور این شهر، مقبره آتاتورک است که برای ترک ها بسیار مورد احترام می باشد حتی آنکارا را به شهر آتاتورک می شناسند. قیمت آپارتمان در آنکارا در مقایسه با استانبول بسیار پائین تر است. آنکارا شهر توریستی نیست و بیشتر شهری تجاری و کاری محسوب می شود. تمامی وزارتخانه ها، کارخانجات، ادارات دولتی و خصوصی، شرکت های نظامی و دفاعی و ... در این شهر جمع شده اند.
بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری آنکارا
ازمیر
  • ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است. این شهر قدمت 8500 ساله دارد و بزرگترین شهر در منطقه دریای اژه شناخته شده است. سطح تحصیلات مردم این شهر بالاست و دارای موقعیت های ممتاز به عنوان شهر تجاری، صنعتی و بندری می باشد.
بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری ازمیر
  •  سیده

سیده شهر کوچکی است که در شبه جزیره قرار دارد. این شهر با اینکه کوچک است اما برای سرمایه گذاری و زندگی مناسب است. شهر سیده دارای رستوران ها و کلاب های بسیاری است که اغلب افراد  شب های خود را درآنجا سپری می کنند. این شهر به دلیل داشتن موزه ها و جاذبه های تاریخی نظیر معبد باستانی آپولو و آمفی تئاتر رم معروف شده است. بدروم
  • بدروم

بدرومدر نزدیکی شهر باستانی هالکارناسوس قرار دارد که جاذبه های تاریخی فراوانی دارد. اغلب افرادی که این شهر را برای مهاجرت انتخاب می کنند به این دلیل است که این شهر توسط دریا احاطه شده است و افرادی که علاقه زیادی به دریا دارند این شهر را به عنوان بهترین شهرترکیه برای زندگی معرفی می کنند.
بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری بدروم
  • یالووآ

این شهر در نزدیکی شهر استانبول قرار دارد که از راه دریا و زمینی می توان به راحتی از این شهر به استانبول دست یافت. یالووآ زیبای ساحلی در شمال غربی ترکیه واقع شده است که دارای اقامتگاه های فراوان  و ساحلی بکر و بی نظیر می باشد و همین موضوع باعث شده است که آرامش خاصی را برای مسافرت و مهاجرت برای افراد به ارمغان بیاورد.
  •  کالکان

در کالکان اغلب خانه ها ویلائی هستد که دارای حیاط و تراس های بزرگ با مناظرزیبای جنگلی و کوه های مرتفع و سر سبز می باشد. در این شهر خانه های لوکس و مدرن زیادی وجود دارد. کالکان در کنار خلیج فارس است که بین کوه ها و دریاها واقع شده است. کالکان از زبیاترین شهر های ترکیه به حساب می آید. در نزدیکی شهر کالکان مکان تاریخی تلوس و ککوآ قرار دارد.
  •   کوشی آداسی

شهری کوچک است که خانه ها در این شهر قیمتی مناسب دارد و شما به راحتی می توانید در این شهر خانه پیدا کنید.  همین موضوع باعث شهرت این شهر شده است. کوشی آداسی کوچک در کنار خلیج واقع شده است که بسیار آب و هوا مناسب و خوبی دارد .
بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری کوشی آداسی
حال این تصمیم با شماست که با درنظر گرفتن موقعیت زندگی ،سلیقه و بودجه خود شهری از کشور ترکیه را به بهترین شهر ترکیه برای زندگی تلقی کنید و بخواهید در آن شهر زندگی کنید.

 جمع بندی

ترکیه در کل  ۶۳۰ شهر دارد.  بسیاری از افراد گمان می کنند که ترکیه به چند شهر محدود می شود. ما در مقاله با شهر های ترکیه آشنا شوید به طور کامل اسامی شهرهای ترکیه را گفته ایم . در این مقاله ما ۱۰ شهر محبوب ترکیه از لحاظ شرایط اجتماعی و ویژگی ها  بررسی کردیم و این بدان معنی نیست که مابقی شهرهای ترکیه محبوبیت ندارند و برای زندگی کردن مناسب نیست. پیشنهاد ما به شما برای زندگی شهر استانبول و بعد از آن ازمیر، آنکارا  و آنتالیا است. چنانچه سوالی و نظری داشتید حتما در فرم زیر با ما در ارتباط باشید.
ملک های زیر ۱۰۰ هزار دلار
تعداد نظرات : 2
  • Soheil
    15 شهریور 1401
    به نظر شما تو ازمیر میشه کار پیدا کرد؟
  • Zohreh
    15 شهریور 1401
    خیلی مطلب جامعی بود ممنونم