اخراج خارجیان از ترکیه

اخراج خارجیان از ترکیه

15 شهریور 1401

حقوقی

اخراج خارجیان از ترکیه
معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه
هر کشوری دارای چهارچوب و قوانین خاص خودش است. کشور ترکیه به دلایل مختلفی ازجمله آب و هوای مناسب، اقتصاد خوب و ... مقصد نهایی خیلی از خارجیان از جمله ایرانیان می­ باشد. مانند هر کشور دیگر، اگر قوانین و چهارچوب در ترکیه رعایت نشود باعث اخراج فرد از ترکیه می شود. اگر قصد سفر و مهاجرت به ترکیه را دارید باید این قوانین را بدانید. در این مقاله دلایل اخراج خارجیان از ترکیه برای شما آورده شده است. مطابق ماده ۱۹ قانون ۵۶۸۳ اجازه اقامت برای خارجیان به ترکیه و مسافرت خارجیان :
  • چنانچه از سوی وزات کشور ماندن فرد خارجی در کشور علیه امنیت عمومی، سیاسی و موجبات اداری بوده باشد، طی مدت زمان معین شده موظف به ترک کشور خواهد بود. اشخاصی که در پایان این مدت کشور را ترک نکرده باشند اخراج خواهند شد.
  • برای کار کردن در ترکیه باید مجوز کار داشته باشید در غیر این صورت شما اجازه کار ندارید و اگر این قانون را رعایت نکنید باعث اخراج شدن در ترکیه می­شود. روند اخراج به کلی تحت پوشش وزارت کشور قرار دارد.
مطابق بخشنامه شماره ۱۵۵ تاریخ ۲۰۱۳/۱۰/۰۲ اداره کل امنیت وزارت کشور: « چنانچه مشخص شود خارجیانی که قرار است از کشور اخراج شوند ولی جرایم مربوطه را پرداخت نکرده باشند، هنگام بازگشت به کشور موظف به پرداخت آن بوده و برای ممانعت از ورود آنها بدون پرداخت جریمه به کشور تحت برنامه محدودیت با کد «چ» قرار خواهند گرفت. [caption id="attachment_256" align="aligncenter" width="800"]اخراج خارجیان از ترکیه اخراج خارجیان از ترکیه[/caption] اخراج از ترکیه شامل چه کسانی می شود؟ طبق ماده 8 قانون گذرنامه شماره 5682 افرادی که شرایط زیر را داشته باشند از ترکیه اخراج خواهند شد:
  • اوباش و متکدیان
  • کسانی که از جنون و یا بیماری‎های مسری رنج می‎برند. لازم به ذکر است افرادی که مشکلی برای جامعه ایجاد نکنند و نظم عمومی را به خطر نیندازند و همچنین برای درمان به ترکیه رفته باشند جزء این قانون قرار نمی­گیرند.
  • توافقنامه‎هایی که حکومت ترکیه در آن طرف بوده و مربوط به استرداد مجرمین و یا با مبنی قرار دادن استرداد اشخاصی که از جرم‎های مربوطه به عنوان متهم و یا مجرم شناخته شده باشند.
  • کسانی که از ترکیه اخراج شده و به عودتشان اجازه داده نشده باشد.
  • کسانی که با هدف برهم زدن امنیت و نظم عمومی حکومت ترکیه و یا مشارکت با هدف کمک به کسانی که خواستار به هم زدن نظم عمومی باشند.
  • روسپیان و کسانی که از راه گرایش زنان به اعمال منافی عفت امرار معاش می‎کنند، آنهایی که تاجر زنان سفید پوست هستند و قاچاقچیان از هر نوعی که باشند.
  • کسانی که در مدت اعلام شده برای اقامتشان در ترکیه از وضعیت مالی مناسبی برای امرار معاش وبازگشت مجددشان برخوردار نبوده، ابراز وجود افراد حامی در ترکیه را داشته و یا در مورد کارهایی که قانونا توسط خارجیان منع شده باشند.
  • اگر غیرقانونی وارد این کشور شده باشید یا مدت زمان حضور قانونی شما در این کشور تمام شده باشد، پس از دستگیر شدن از این کشور اخراج یا دیپروت خواهید شد. هم‌چنین اگر هنگام خروج غیرقانونی از این کشور نیز دستگیر شوید شرایط اخراج از این کشور را دارید.
  • اگر درخواست پناهندگی کرده‌اید، اما این درخواست رد شده بدین معناست که دیگر اجازه ماندن در این کشور را ندارید.
در چنین مواردی ممکن است شما را بازداشت کنند. معمولا این افراد به بازداشتگاهی با نام بازداشتگاه عزل فرستاده می‌شوند. در طی مدت بازداشت، می‌توانید برای حمایت بین‌المللی اقدام کرده و به حکم اخراج اعتراض کنید. لازم به ذکر است درخواست حمایت بین المللی تنها توسط خود فرد می‌تواند صورت گیرد. بر اساس قانون کشور ترکیه، مقامات قضایی این کشور می‌توانند فرد را تا ۱۲ ماه در بازداشت نگاه دارند. [caption id="attachment_257" align="aligncenter" width="640"]اخراج خارجیان از ترکیه اخراج خارجیان از ترکیه[/caption]  دلایل بازداشت فرد در کشور ترکیه :
  • در صورتی که فرد با نادیده گرفتن قوانین و شرایط نقاط مرزی قصد ورود به کشور را داشته باشد.
  • در صورت برهم زدن یا به خطر انداختن نظم یا امنیت عمومی کشور ترکیه.
  • ابهام در تشخیص هویت فرد.
  • در شرایطی که دلایل درخواست پناهندگی، مگر در صورتی که فرد تحت بازداشت اداری قرار بگیرد، قابل احراز نباشد.
همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه