اردوغان خرید اس ۴۰۰ روسی را مهمترین توافق تاریخ ترکیه دانست

اردوغان خرید اس ۴۰۰ روسی را مهمترین توافق تاریخ ترکیه دانست

15 شهریور 1401

اخبار ترکیه

اردوغان خرید اس ۴۰۰ روسی را مهمترین توافق تاریخ ترکیه دانست
ملک های زیر ۱۰۰ هزار دلار

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، قرارداد خرید اس ۴۰۰ از روسیه مهمترین توافقنامه تاریخ ترکیه است زیرا تولید مشترک این سامانه‌ها را تضمین می‌کند. وی گفت، کشورش اس ۴۰۰ را برای جنگ نخریده بلکه برای حمایت از صلح و امنیت ملی‌ ترکیه خریداری کرده است.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، اردوغان در گفت‌وگو با سردبیران موسسات رسانه‌ای ترکیه با بیان این مطلب که خرید اس ۴۰۰ برای ترکیه ضروری است نه یک موضوعی اختیاری گفت: ترکیه تا آوریل ۲۰۲۰ کل سامانه‌های اس۴۰۰ را تحویل می‌گیرد و گام‌های دیگری هم برای بهبود توانمندی نظامی و دفاعی خود با دیدگاه صلح و نه جنگ؛ دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: تحولاتی از یک ربع قرن پیش در بوسنی و هرزگوین و کویت یا حوادثی در گذشته نزدیک در عراق، سوریه، اوکراین، یمن و قطر رخ داده‌اند و مشکلاتی هم از بابت توسعه طلبی اسرائیل در منطقه وجود دارند.تمام این نمونه‌ها نتایجی را نشان می‌دهند که ناگزیر می‌شوی برای مقابله با آنها قوی باشی و به مساله خرید اس ۴۰۰ از این زاویه باید نگریسته شود. ممکن است در آینده نسخه سامانه موشکی اس۴۰۰ را با مشارکت روسیه بسازیم و این سامانه‌ها قدرت ما را در آینده تقویت خواهند کرد.

وی درباره واکنش احتمالی امریکا هم گفت: اگر از برنامه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ کنار گذاشته شویم قیمت هریک از آنها به حدود هشت میلیون دلار خواهد رسید.

منبع:ایسنا

در آقای ترکیه هدفمند تبلیغ کن