انواع سند ملکی در ترکیه

انواع سند ملکی در ترکیه

3 دی 1401

حقوقی

انواع سند ملکی در ترکیه

انواع سند ملکی در ترکیه. در ترکیه وقتی ملکی خریداری می کنید به شما سند مالکیت داده می شود. حال این سند چه رنگی است؟ چگونه باید انواع سند ملکی در ترکیه را تشخیص داد؟ اگر شما به دنبال پاسخ این قبیل سوالات هستید این مقاله به شما کمک می کند تا جواب سوالات خود را بگیرید. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

در آقای ترکیه هدفمند تبلیغ کن

تاپو چیست؟

 در ابتدا باید شما را با تاپو آشنا کنیم. تاپو در واقع همان سند مالکیت شماست. وقتی ملکی خریداری می کنید به شما سند قطعی داده می شود که در ترکیه به آن سند تاپو گفته می شود. در ترکیه اداره ای به نام تاپو و کاداستر وجود دارد. این اداره ثبت املاک و مستغلات خریداری شده را پیگیری می کند. وظیفه اداره تاپو و کاداستر اطلاع رسانی درباره صحت سند و صدور سند مالکیت است.

بیشتر بخوانید: پاسپورت ترکیه

درخواست مشاوره در ترکیه

انواع سند ملکی در ترکیه

در ترکیه ۲نوع  سند ملکی وجود دارد. یکی سند آبی و دیگری سند قرمز. حال این دو سند چه تفاوتی با هم دارند و به چه کاری می آیند؟

  • سند عثمانی

سندهاى عثمانى در زمان آتاتورک براى ملک ها صادر مى شد. و در تمام مناطق كشور وجود دارد. اين نوع املاک در حال حاضر معامله مى شوند و قيمت پايينى نسبت به ديگر سندها دارند. و بايد هنگام خريد روى قيمت آن ها توجه كرد و تا جايى كه ممكن است از معامله با اين املاک خوددارى كنيد .

  • انواع سند ملکی در ترکیه - سند آبی

سند آبی ملکی ترکیه سند ملکی آبی رنگ برای کسانی صادر می شود که زمینی خریداری می کنند که بدون ساختمان بوده و یا اینکه بدون مجوز ساخت است . به بیان ساده تر وقتی شما زمین خریداری می کنید به شما سند مالکیت آبی رنگ می دهند. شما با اين سندها نمى توانيد اقامت تركيه را دريافت كنيد .

  • انواع سند ملکی در ترکیه - سند قرمز

سند قرمز ملکی ترکیه سند قرمز برای آن دسته از افرادی صادر می شود که ملک مسکونی خریداری کرده اند صادر می شود یا زمانیکه شما زمینی خریداری میکنید که داری مجوز ساخت است. در واقع وقتی شما آپارتمان خریداری می کنید برای شما سند قرمز صادر خواهد شد. اين نوع سندها نشان مى دهد ملک مورد نظر بخش هاى مستقلى دارد. اين نوع سند داراى بخش هاى مختلفى است..  حال سند قرمز دارای ۳ قسمت به نام های kat irtifakı، KAT İrtifaki و Devremülk می باشد که هنگام تحویل با علامت ضربدر روی سند مشخص می شود که این سند برای چیست. در ادامه شمارا با انواع سند قرمز آشنا می کنیم.

در استانبول وقتی شما میخواهید ملک خریداری کنید اگر پروژه در حال ساخت است و هنوز تمام نشده نوع سند KAT IRTIFAKI است ولی اگر پروژه ساخته شده و از زمان ساخت پروژه چند ماهی گذشته باشد بعد از اینکه اسکانش گرفته می شود نوع سند KAT MÜLKIYETI می شود.

KAT MÜLKIYETI

می توان گفت وقتی شما زمینی خریداری می کنید که ضمن داشتن مجوز ساخت، کلیه امور ساخت، پایان کار و پرداخت عوارض شهرداری انجام شده است روی این گزینه علامت ضربدر زده می شود. بعداز طى كردن مراحل براى پايان كار صادر مى شود. و اين به اين معنا نيست كه شما سهمى از زمين (Arsa)نداريد. اگر ملكى قابل سكونت باشد، براى معامله بهتر است. در اين نوع سند ملكى مناطق و مكان هايى كه قابل استفاده است و سهام ملک مشخص شده است .

KAT IRTIFAKI

این قسمت به این معنی است که مجوز ساخت دارد ولی هنوز مراحل ساخت تمام نشده و یا شهرداری هنوز تائید نکرده و هزینه ها پرداخت نشده است. در این صورت علامت ضربدر این قسمت زده خواهد شد. این سند نشان می دهد که كه شما مالک قسمتى از زمين هستيد و متراژ آن در سند ملكى قيد مى شود. و براى آن اسكان در نظر گرفته نشده است. اين نوع سند يكبار تا پايان كار صادر مى شود.

DEVERE MÜLK

این قسمت عمدتا براى هتل ها استفاده مى شود. و به مدت زمان مشخص شما صاحب آن ملک هستيد. با اين نوع سند شما نمى توانيد اقامت دريافت كنيد .