برای ممانعت از بازگشت پناهجویان؛ ترکیه ۱۰۰۰ پلیس ویژه به مرز یونان می‌فرستد

برای ممانعت از بازگشت پناهجویان؛ ترکیه ۱۰۰۰ پلیس ویژه به مرز یونان می‌فرستد

15 شهریور 1401

اخبار ترکیه

برای ممانعت از بازگشت پناهجویان؛ ترکیه ۱۰۰۰ پلیس ویژه به مرز یونان می‌فرستد
معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه

وزارت کشور ترکیه می‌گوید برای آنکه مانع از اقدام آتن در بازگرداندن پناهجویان سوری به داخل مرزهای ترکیه شود؛ یک هزار پلیس ویژه به مرز با یونان اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه از اعزام یک هزار نیروی پلیس ویژه به مرز با یونان خبر داد تا مانع از بازگشت مهاجرانی شود که اروپا هم حاضر به پذیرش آنها نیست.

وی همچنین مدعی شد آژانس امنیت مرزی اتحادیه اروپا تاکنون ۴۹۰۰ پناهجو را به ترکیه عودت داده که در این بین، ۱۶۴ نفر آنها نیز مجروح شده‌اند.

این در حالی است که آنکارا هفته گذشته در واکنش به آنچه عدم حمایت اروپا از عملیات این کشور در خاک سوریه توصیف کرد و نیز در پی کشته شدن نظامیانش در درگیری با ارتش سوریه، مرزهای خروجی خود را به روی پناهجویان گشود.

پس از اعلام این تصمیم، هزاران پناهجوی سوری به امید رسیدن به اروپای غربی پشت مرزهای یونان تجمع کردند.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز در واکنش به اقدامات ضد مهاجرتی اخیر دولت آنکارا مدعی شد: اتحادیه اروپا تسلیم باج‌خواهی ترکیه نمی‌شود.

همزمان گزارش‌هایی مبنی بر بدرفتاری شهروندان یونانی با پناهجویان به گوش می‌رسد. اخیراً پلیس یونان برای متفرق کردن صدها مهاجر که قصد عبور از مرز را داشتند از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

اورزولا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا در سفری که طی هفته جاری میلادی به منطقه داشت، یونان را سپر اروپا در بحران مهاجران توصیف کرد و وعده کمک ۷۰۰ میلیون یورویی به این کشور را داد.

درخواست مشاوره در ترکیه