سیستم تاپوتاکاس، با این سیستم با خیال راحت در ترکیه ملک خریداری کنید

سیستم تاپوتاکاس، با این سیستم با خیال راحت در ترکیه ملک خریداری کنید

2 خرداد 1402

حقوقی

سیستم تاپوتاکاس، با این سیستم با خیال راحت در ترکیه ملک خریداری کنید

سیستم تاپوتاکاس چیست؟ این سیستم چگونه کار می کند؟ آیا سیستم تاپوتاکاس می تواند راهی ایمن برای خرید ملک در ترکیه باشد؟ اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این سیستم کسب کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی سیستم تاپوتاکاس

معرفی سیستم تاپوتاکاس

به جرات می توان گفت اکثر افرادی که قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارند، نگران این هستند که بعد از پرداخت پول، سند مالکیت به نامشان زده خواهد شد یا خیر. در بسیاری از موارد دیده شده که افراد سودجو و کلاهبردار بعد از دریافت پول، سندی به نام فرد نمی زنند پس باید در خرید ملک در ترکیه دقت کنید و اطمینان داشته باشید از چه شرکتی یا افرادی ملک خریداری می کنید. دفتر ثبت اسناد ترکیه با کمک بانک های این کشور، سیستمی به نام سیستم تاپوتاکاس را راه اندازی کرده اند تا افراد بتوانند با اطمینان بیشتر ملک مورد نظر خود را خریداری نمایند. 

 سیستم تاپوتاکاس

ملک های زیر ۱۰۰ هزار دلار

سیستم تاپوتاکاس چطور می تواند راهی ایمن برای خرید ملک در ترکیه باشد؟

این سیستم واسطه میان خریدار و فروشنده است. متقاضی می تواند مبلغ ملک مورد نظر را در سیستم تاپوتاکاس واریز نماید و بعد از به نام زدن سند از طرف فروشنده، مبلغ واریزی از طرف خریدار به حساب فروشنده واریز خواهد شد. این سیستم به متقاضی این اطمینان را می دهد که اگر سند به نام وی زده نشود، پولی به حساب فروشنده واریز نخواهد شد.  

در آقای ترکیه هدفمند تبلیغ کن

چطور می توان از سیستم تاپوتاکاس استفاده کرد؟

سیستم تاپوتاکاس

  • مرحله اول:

فروشنده و خریدار با استفاده از شماره پرداخت الکترونیکی (قبض) دریافت شده از اداره ثبت اسناد و از طریق سایت اینترنتی یا اپلیکیشن www.taputakas.com.tr اطلاعات را وارد سیستم می کنند. در سیستم تاپوتاکاس اطلاعات متقاضی و فروشنده، اطلاعات ملک اعم از آدرس، متراژ و ... ثبت می شود. موضوع قابل توجه این است که متقاضی می تواند زبان فارسی را به عنوان زبان مورد استفاده در این سیستم انتخاب کند. سیستم تاپوتاکاس

  • مرحله دوم:

وجوه مربوط به اموال غیر منقول و کمیسیون ها به حساب بانکی شماره: TR33 0013 0013 2000 0000 0000 0240 45  نزد بانک تاکاس واریز می گردد. انجام پرداخت ها از شماره حساب اعلام شده در جریان ثبت نام ضروری است. سیستم تاپوتاکاس

  • مرحله سوم:

پس از انجام و تکمیل امور مربوط به ثبت در اداره ثبت اسناد مبلغ مربوط به اموال غیرمنقول به صورت الکترونیکی به حساب فروشنده واریز می گردد. هر مرحله که در این سیستم انجام می شود از طریق ارسال پیام کوتاه (sms) ، به طرفین اطلاع داده خواهد شد و در صورتیکه هنگام ثبت در این سیستم آدرس پست الکترونیکی داده شود، اطلاعات لازم به آن آدرس ارسال خواهد شد. تمام پیام های اطلاع دهی ارسال شده از طرف تاکاس بانک (sms و پست الکترونیکی) با کد تائید تعقیب که در هنگام ثبت در سیستم برای طرفین داده می شود ارسال می گردد و پیام هایی که کد تائیدیه نداشته باشند معتبر نخواهد بود. لازم به ذکر است که خریدار و فروشنده بدون توجه به قیمت مورد معامله، ۷۰ لیر ترک کارمزد دریافت خواهد شد. این مبلغ حتی در صورتیکه کار فروش د ر اداره ثبت اسناد و املاک انجام نگرفته باشد هم عودت داده نمی شود. مبالغ باید از حسابهای که خریدار و فروشنده در هنگام وارد شدن در سیستم اعلام کرده اند با توضیحات حواله با قید شماره (قبض) الکترونیکی باید ارسال گردد ( خریدار در صورتیکه به خواهد میتواند مبلغ کار مزد را توام با مبلغ مورد معامله حواله نماید) مبلغ معامله بعد از عملیات واگذاری از طریق اداره ثبت و املاک در عرض چند دقیقه به حساب فروشنده حواله می گردد. در صورتیکه عملیات واگذاری سند بعد از ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه انجام شده باشد، بعد از یک روز کاری به حساب فروشنده منتقل می شود.