سیستم های حمل و نقل در استانبول

سیستم های حمل و نقل در استانبول

15 شهریور 1401

دانستنی

سیستم های حمل و نقل در استانبول
سیستم حمل ونقل استانبول کمی پیچیده است وممکن است در نگاه اول شمارا گیج کند. برای هر مسیر و رسیدن به هر مقصدی باید سوار یک یا چند وسیله بشوید. با داشتن یک نسخه از نقشه‌ی سیستم های حمل و نقل استانبول کار شما ساده می‌شود و می‌توانید به راحتی و فقط با دانستن مقصد خود از تراموا، مترو، کشتی و... استفاده کنید. برای استفاده از مترو، اتوبوس، کشتی و خیلی از وسایل نقلیه عمومی دیگر نیاز به استانبول کارت دارید. استانبول کارت درواقع همان کارت مترو خودمان است ولی کمی پیشرفته تر و آن را می‌توانید از بیشتر ایستگاه های مترو تهیه و همان جا شارژ کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با سیستم های حمل و نقل در استانبول بیشتر آشنا شوید. سیستم حمل و نقل اتوبوس

سیستم حمل و نقل اتوبوس

اتوبوس های عمومی بیشتر در بخش آسیایی استانبول مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم این اتوبوس ها پیچیده بوده و مسیریابی با آنها کمی سخت است. هر کدام از این اتوبوس ها با یک کد مشخص می‌شوند و از مسیرهای مختلفی می‌گذرند که محلی ها بهتر از هر کسی مسیرهایشان را بلدند. کرایه اتوبوس را حتما باید با استانبول کارت پرداخت کنید. اتوبوس از آنجا که در محله های توریستی پر رفت و آمد تردد ندارند، برای مسافران استفاده‌ی کمتری دارد و تراموا و مترو عموما بیشتر به کارتان می‌آید.
درخواست مشاوره در ترکیه

سیستم حمل و نقل مترو

متروی استانبول ۲ خط شمالی و جنوبی دارد. خط جنوبی که M1 نامیده می‌شود از فرودگاه آتاتورک شروع می‌شود و به آکسارای می‌رود. آکسارای علاوه بر ایستگاه مترو، تراموا هم دارد و دسترسی از آن به بخش‌های قدیمی شهر و محله های توریستی و تفریحی بسیار آسان است. خط شمالی مسیر کوتاهی است بین شیشانه و حاجی عثمان که از میدان تقسیم می‌گذرد و اگر بخواهید به مغازه‌های متنوع و وسوسه کننده‌ی خیابان استقلال سر بزنید ، حسابی با آن سر و کار خواهید داشت.

سیستم حمل و نقل تراموا

از ایستگاه مترو آتاتورک به راحتی می‌توانید به هتلتان برسید، بدون آنکه لازم باشد کرایه‌ای به خودتان تحمیل کنید. در ایستگاه زیتون بورنو از مترو پیاده شوید و سوار تراموای T1 شوید که به سمت کاباتاش می‌رود. این تراموا مسیر بسیار هیجان انگیزی دارد، جمعه بازار استانبول نزدیک ایستگاه فیندیکزاده برپا می‌شود. ایستگاه بعدی نزدیک مرکز خرید لاله‌لی است و به همپین نام خوانده می‌شود. ایستگاه آکسارای، مرکز خرید آکسارای را نزدیک خود دارد. ایستگاه بیازیت فاصله کمی تا بازار سرپوشیده‌ی کاپالی چارشی دارد و حتی برای رفتن به مسجد سلطان احمد و البته مسجد ایا صوفیه و آب انبار سیسترن بهترین انتخاب است.

سیستم حمل ونقل کشتی

استانبول کشتی ها و قایق های خصوصی فراوانی دارد که از آنها به عنوان اتوبوس‌های دریایی و برای طی کردن مسیر بخش اروپایی تا آسیایی یا رفتن به جزیره‌های تفریحی استفاده می‌کنند. مسیر بخش اروپایی تا آسیایی استانبول با این کشتی ها تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. کشتی های تفریحی تندرو که مسافران را به جزیره پرینس می‌برند، از اسکله‌ی کاباتاش در بخش اروپایی و اسکله‌ی کادیکوی، بوستانچی، مالتپه و کارتال حرکت می‌کنند.
معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه

سیستم حمل و نقل تاکسی

اگر خریدهایتان زیاد است و گشت و گذار در شهر رمقی برایتان باقی نگذاشته تا خودتان را به هتل برسانید، تاکسی های زرد رنگ شهری به نجاتتان می‌آیند. تمام تاکسی ها موظف‌اند از تاکسی متر استفاده کنند و بد نیست قبل از سوار شدن روی این مسئله تاکید کنید.

سیستم حمل و نقل دولموش

دولموش ون یا مینی‌بوس است که در مسیرهای مشخص مسافران را جابه‌جا می‌کند. دولموش یعنی پر شده و دقیقا هم همین معنا را می‌دهد، تا اول خط ماشین کامل پر نشود راننده راه نمی‌افتد و در طول مسیر می‌توانید هرجا که خواستید پیاده شوید.