خرید سیم کارت در ترکیه از ترکسل تا ودافون

خرید سیم کارت در ترکیه از ترکسل تا ودافون

18 مهر 1402

دانستنی

خرید سیم کارت در ترکیه از ترکسل تا ودافون

اگر میخواهید به ترکیه سفر کنید یکی از چالش های مسافرین خرید سیم کارت در ترکیه است. اینکه در سفر به این کشور سیم کارت بخرید و یا از رومینگ تلفن همراه  در ترکیه استفاده کنید بستگی به مدت اقامتتان دارد. هزینه خرید سیم کارت در این کشور بالاست. اگر مدت اقامتتان در این کشور کم است بهتر است از رومینگ تلفن همراه استفاده کنید ولی اگر مدت اقامتتان طولانی است توصیه می کنیم  برای صرفه جویی هزینه ها، از سیم کارت های ترکیه استفاده کنید. با خواندن این مطلب با اپراتورهای خط ترک، هزینه های خرید سیم کارت آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه - سیم کارت توریستی در ترکیه

بهترین اپراتور تلفن همراه در ترکیه

نکات مهم درباره خرید سیم کارت در ترکیه

اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه - سیم کارت توریستی در ترکیه

در ترکیه سیم کارت های دائمی و شارژی و توریستی وجود دارد. توجه داشته باشید در این کشور اگر توریست هستید به شما سیم کارت دائمی داده نخواهد شد. مدت اعتبار سیم کارت های توریستی 3 ماه است و بعد از 3 ماه سیم کارت از دسترس خارج می شود. مگر آنکه اقامت ترکیه را دریافت کنید و سیم کارت را به نام خودتان با شماره کیملیک ثبت کنید. در غیر این صورت بعد از 3 ماه سیم کارت از دسترس خارج می شود. در ترکیه سیم کارت های شارژی و دائمی وجود دارد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر مدت اقامتتان کوتاه است به عنوان مثال 5 روز تا 1 هفته بهتر است از رومینگ تلفن همراه خود استفاده کنید ولی اگر مدت اقامتتان طولانی است سیم کارت توریستی بهترین گزینه برای شماست.

در ترکیه چندین اپراتور وجود دارد که سیم کارت در اختیار متقاضیان قرار می دهند. البته در کشور ترکیه اغلب اپراتورها خدماتی مشابه ارائه می دهند و تفاوت آن ها بیشتر در مقدار شارژی است که می توانند برای سیم کارت ها خریداری کنید. در ادامه شما را با اپراتور تلفن همراه در ترکیه آشنا خواهیم کرد.

ترکسل

  • ترکسل (Turkcell)

بزرگترین اپراتور در ترکیه ترکسل می باشد که برای ایرانیان بسیار محبوب است و اکثر آنها از این اپراتور استفاده می کنند. از خدمات این اپراتور می توان به اینترنت پر سرعت و پوشش شبکه خوب آن اشاره کرد. شما با سیم کارت ترکسل می توانید به اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE دسترسی داشته باشید. سیمکارت های از قبل آماده شده را می توانید از مغازه های رسمی بخرید. برای فعالسازی سیم کارت کلمه EVET به شماره ۲۲۲۲ ارسال کنید و برای چک کردن اعتبار خود می توانید *۱۲۳# را شماره گیری نمایید.

هزینه خرید سیم کارت ترکسل در سال 2023، 800 لیر است. توجه داشته باشید با خرید سیم کارت ترکسل چند گیگ اینترنت روی سیم کارت موجود است.

کدهای سیم کارت ترکسل

  • اطلاع از باقیمانده پولی(کنتور) #123*
  • منوی اصلی خدمات: #100*
  • استعلام شرکت سیم کارت: #شماره تلفن#۷۱۱*
  • اطلاع از باقیمانده مصرفی(پاکت): #159*
  • اتصال به اپراتور ترکسل: ۰۵۳۲۵۳۲۰۰۰۰

ودافون

  • ودافون(vodafon)

دومین اپراتور در ترکیه وادفون است که رقیب ترکسل می باشد.از امکانات این اپراتور اینترنت پر سرعت و پوشش شبکه خوب اشاره کرد که که البته در بخش های دور افتاده شاید کمی با مشکل روبرو باشد. اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE قابل دسترسی است و شما سیم کارت های از قبل آماده شده را تنها از فروشگاه های رسمی می توانید تهیه کنید.لازم به ذکر است که این سیم کارت ها به مدت ۱۲۰ روز معتبر است و مردم محلی نمی توانند آن را تهیه کنند. بهترین مکان برای خرید سیم کارت هایی با تخفیف و … در دفاتر ودافون واقع در فرودگاه است بعد از قسمتی که چمدان را تحویل می گیرید . برای فعالسازی سیم کارت واژه «SORGU» را به ۳۶۳۶ بفرستید و برای خرید بسته ۳۶۳۶ را شماره گیری کنید و برای افزایش اعتبار و شارژ کردن سیم کارت خودتان   ۷۵۰۰ را زده، شماره ۱۲ رقمی را وارد کنید، سپس کلید # را فشار داده، سپس شماره ۵ رقمی، و بعد # را فشار دهید. 

هزینه خرید سیم کارت ترکسل در سال 2023، 700 لیر است. توجه داشته باشید با خرید سیم کارت ترکسل چند گیگ اینترنت روی سیم کارت موجود است.

کدهای سیم کارت ودافون

  • مقدار شارژ موجود (دکونت): #123*
  • اتصال به اپراتور ودافون: ۰۵۴۲۵۴۲۰۰۰۰

ترک تلکام

  • ترک تلکام (TurkTelecom)

کوچکترین اپراتور در ترکیه ترک تلکام می باشد .این سیم کارت ها را می توانید از فروشگاه های رسمی تهیه کنید . این اپراتور اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE ارائه می دهد.برای فعالسازی سیم کارت ارسال پیامک خالی به شماره ۵۵۵۵، سپس با دریافت پاسخ از شماره ۲۴۳۸ باید کلمه EVET را ارسال کنید. 

هزینه خرید سیم کارت ترکسل در سال 2023، 730 لیر است. توجه داشته باشید با خرید سیم کارت ترکسل چند گیگ اینترنت روی سیم کارت موجود است.

کدهای سیم کارت ترک تلکام

  • مقدار شارژ موجود (دکونت): #123*
  • اطلاع از جزییات مصرفی بسته: #122*
  • اتصال به اپراتور ترک تلکام: ۴۴۴۱۵۰۰
  • مشاهده شماره تماس: #101*
معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه

بهترین اپراتور تلفن همراه در ترکیه

اگر بخواهیم بهترین اپراتور تلفن همراه در ترکیه را به ترتیب اولویت بگوئیم (از لحاظ سرعت اینترنت) به ترتیب ترکسل، ترک تلکام و ودافون است.

درخواست مشاوره در ترکیه

نکات مهم درباره خرید سیم کارت در ترکیه

  • یکی از معایب اصلی خرید سیم کارت های موقت در ترکیه، غیر فعال شدن آن هاست بنابراین اگر زیاد به سیم کارت و اینترنت نیاز ندارید، سیم کارت نخرید و از اینترنت هتل ها برای انجام کارهای تان استفاده کنید.

  • این که توریست ها نمی توانند سیم کارت دایمی خریداری کنند از دیگر مشکلات خرید سیم کارت در این کشور است و باعث می شود که گردشگرانی که صرفه جویی در هزینه ها برای شان در اولویت قرار دارد از خرید سیم کارت خودداری کنند.

  • برای خرید سیم کارت باید حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

  • سیم کارت های ترکیه در ایران نیز کار می کنند فقط باید رومینگ آن ها را فعال کنید.