لحظاتی که گارد ساحلی یونان مهاجران را به کام مرگ فرستاد

لحظاتی که گارد ساحلی یونان مهاجران را به کام مرگ فرستاد

15 شهریور 1401

اخبار ترکیه

لحظاتی که گارد ساحلی یونان مهاجران را به کام مرگ فرستاد
درخواست مشاوره در ترکیه
مهاجران نامنظم که قایق هایشان دچار خسارت شده بود، توسط گارد ساحلی ترکیه نجات یافتند

گارد ساحلی یونان گروهی از مهاجران را که در دریای اژه و سوار بر یک قایق لاستیکی در تلاش حرکت به سمت اروپا پارو می زدند، به عقب راندند.

این صحنه ها توسط تلفن ها فیلمبرداری شد.

طی چند روز گذشته هزاران مهاجر نامنظم برای عبور یه سمت اروپا راهی دروازه های مرزی در ادیرنه شدند تا از طریق زمینی به سمت اروپا عبور کنند، تعدادی نیز سوار بر قایق ها درصدد عبور از طریق دریا برآمدند.

گروهی از مهاجران نامنظم که در دریای اژه سوار بر قایق لاستیکی به سمت یونان در حال حرکت بودند، هنگام ورود به آبهای ساحلی یونان توسط قایق های گارد ساحلی یونان به عقب رانده شدند.

این لحظات توسط دوربین ها به ثبت رسید.

مهاجران نامنظم که قایق هایشان دچار خسارت شده بود، توسط گارد ساحلی ترکیه نجات یافتند.

این مهاجران مدعی شدند که عناصر گارد ساحلی یونان با قطع شیلنگ بنزین قایق مانع حرکت آنها شده، بنزین موجود در قایق را گرفته و آنها را به کام مرگ رها کرده اند.

این افراد با تاکید بر اینکه در شرایط نامطلوب در وسط دریا قرار داشته اند، تا اینکه گارد ساحلی ترکیه آنها را نجات داده است، از عناصر فرماندهی گارد ساحلی ترکیه که موجب نجات آنها شده تشکر کردند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی یونان به مهاجران غیرقانونی که برای رفتن به اروپا در مرز این کشور تجمع کرده‌اند، با گلوله‌های پلاستیکی حمله کردند.

برخی مهاجران علی رغم یورش پلیس یونان توانستند از مرز این کشور عبور کنند.

این در حالی است که روز گذشته برخی از مهاجران در پی پرتاب گاز اشک آور از سوی پلیس یونان در مرز این کشور با ترکیه مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه