دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی در استانبول

دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی در استانبول

21 فروردین 1402

حقوقی

دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی در استانبول

اگر می خواهید به کشور ترکیه و یا هر کشور دیگری سفر کنید و میخواهید در آن کشور با ماشین شخصی تردد کنید باید حتما گواهینامه بین المللی رانندگی داشته باشید. برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی در ایران شما 2 راه دارید یا به صورت حضوری یا به صورت آنلاین که در ادامه مراحل دریافت آنها را توضیح خواهیم داد. راه سوم برای کسانیکه قصد دارند گواهینامه بین المللی در استانبول بگیرند هم وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد پس تا آخر این مطلب با آقای ترکیه همراه باشید.

گواهینامه رانندگی بین المللی چیست؟

برای اینکه در کشوری به جز کشور خودتان بخواهید رانندگی کنید باید این گواهینامه را دریافت کنید. گواهینامه رانندگی بین المللی (IDP = International Driving Permit) مدرکی بین المللی است که به صورت کارت اعتباری یا دفترچه‌ای دو برگی صادر می‌شود و به شهروندان کشورهایی که عضو سازمان جهانی اتومبیلرانی هستند، اجازه رانندگی می‌دهد. ایران هم عضو سازمان جهانی اتومبیل رانی است بنابراین شما هم میتوانید از این گواهینامه استفاده بکنید.

کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده و برای رانندگی در این کشورها همراه داشتن اصل گواهینامه رانندگی ملی همراه با گواهینامه رانندگی بین‌المللی الزامی‌ست.

این گواهینامه بین 1 تا 3 سال اعتبار دارد و قابل تمدید نیست و برای صدور مجددآن باید درخواست گواهینامه جدید داده شود. ارائه گواهینامه بین‌ المللی بر عهده سازمان گردشگری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی است.

توجه داشته باشید که با گواهینامه رانندگی بین المللی شما می توانید تا 6 ماه در ترکیه رانندگی کنید بعد از این مدت باید گواهینامه خود را به گواهینامه ترک تغییر دهید. در مقاله تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک مفصل درباره روش های دریافت آن صحبت کرده ایم.

گواهینامه-بین-المللی

ملک های زیر ۱۰۰ هزار دلار

مراحل صدرو گواهینامه رانندگی بین المللی در ایران

در ایران به 2 روش حضوری و آنلاین می توانید این گواهینامه را دریافت کنید

  • دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی به صورت حضوری

اگر عجله دارید و می خواهید سریع تر گواهینامه بین الملی را دریافت کنید به صورت حضوری اقدام کنید. شما با مراجعه به یکی از مراکز اصلی یا نمایندگی سازمان گردشگری و اتومبیلرانی و در ساعات اداری مراجعه کنید. از طریق سایت gis.taci.ir میتوانید نزدیک ترین شعبه به محل زندگیتان را پیدا کنید.

مزیت این روش این است که شما می‌توانید یک ساعت بعد گواهینامـه بین المللـی خود را دریافت کنید. شما می‌توانید برای پیگیری گواهینامه بین‌ المللی‌تان از طریق شماره تماس ۰۹۶۲۹ اقدام کنید و از مسئولان مربوطه سوالات خود را بپرسید.

مدارک لازم دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی به صورت حضوری

  • گواهینامه پایه 3 که حداقل باید 1 ماه به اعتبار داشته باشد
  • پاسپورت یا گذرنامه به همراه کپی
  • کپی گواهینامه
  • ک قطعه عکس ۴*۳
  • فرم درخواست گواهینامه بین المللی را از مرجع مربوطه دریافت کرده و پر کنید
  • پرداخت هزینه ها با کارت اعتباری
  • برای دریافت گواهینامه توسط وکیل یا اعضای درجه یک خانواده متقاضی، همراه داشتن اصل شناسنامه هر دو نفر الزامی است (شناسنامه متقاضی و وکیل یا اعضای درجه یک خانواده)
  • دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی به صورت غیر حضوری و آنلاین

شما ابتدا به سامانه صدور آنلاین مجوز رانندگی بین المللی مراجعه می کنید. مدارکی که از شما میخواهد را با کیفیت بالا اسکن می کنید و آپلود میکنید. بعد از آن فرمی برایتان نمایش داده خواهد شد که به دو صورت فارسی و انگلیسی پر می کنید و در نهایت روی دکمه خرید گواهینامه بین‌ المللی کلیک می کنید و وارد صفحه پرداخت می شوید. نحوه ارسال را مشخص می کنید (پست، مراجعه حضوری و ارسال با پیک) . سپس دکمه تایید را کلیک می کنید و منتظر می مانید تا گواهینامه بین المللی شما ارسال شود. معمولا بین 7 تا 10 روز کاری زمان می برد تا گواهینامه شما به آدرستان ارسال شود.

در آقای ترکیه هدفمند تبلیغ کن

صدور گواهینامه رانندگی بین المللی در استانبول

یکی دیگر از راه های دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی برای کسانیکه قصد سفر به استانبول را دارند این است که عکس پاسپورت و گواهینامه ملی خود را برای کارشناسان آقای ترکیه ارسال کنند و ما برای شما گواهینامه رانندگی بین المللی را صادر کنیم.

برای درخواست می توانید از طریق واتس اپ با شماره 00905526666266 در ارتباط باشید.