میدان تکسیم استانبول | Taksim Square

میدان تکسیم استانبول | Taksim Square

7 خرداد 1402

ترکیه گردی

میدان تکسیم استانبول | Taksim Square

میدان تکسیم استانبول در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد. این میدان به عنوان قلب استانبول شناخته شده است. وقتی به استانبول سفر کنید حتما گذرتان به این میدان می افتد زیرا تکسیم یکی از مراکز خرید، جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر محسوب می شود و یکی از قطب های مهم حمل و نقل استانبول است که تقریباً دسترسی به تمامی نقاط شهر را فراهم می‌کند. اطراف میدان تکسیم استانبول پر از مغازه ها، رستوران ها، مراکز خرید و هتل است و دلیل جذابیت آن هم همین مسئله است. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این میدان آشنا کنیم.

فهرست مطالب

 معرفی میدان تکسیم استانبول

حقایقی درباره میدان تکسیم

۱۰ هتل معروف نزدیک میدان تکسیم استانبول 

جاذبه های گردشگری میدان تکسیم استانبول

 معرفی میدان تکسیم استانبول

تکسیم محله ای است که در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. این شهر یکی از قطب‌های مهم گردشگری و فرهنگی شهر و همچنین مرکزی پر جنب و جوش برای خرید، سرگرمی و تفریحات شبانه است. اطراف میدان تکسیم پر از مراکز خرید است که می توانید انواع لباس با برندهای معروف را خریداری کنی. اگر میخواهید درباره این مراکز خرید بدانید به مقاله مراکز خرید اطراف میدان تکسیم مراجعه کنید.

میدان تقسیم، میدان اصلی این منطقه، یک مرکز شلوغ و یک نقطه ملاقات محبوب برای مردم محلی و گردشگران است. اطراف آن را هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های متعدد احاطه کرده‌اند که آن را به مکانی پر جنب و جوش و پویا برای بازدید تبدیل کرده است. در طراف این میدان می توانید خانه اجاره کنید برای مشاهده آگهی های اجاره در این شهر به صفحه اجاره خانه و آپارتمان در استانبول مراجعه کنید.

یکی از دیدنی های برجسته در میدان تکسیم، بنای یادبود جمهوری است، که یادبود تأسیس جمهوری ترکیه در سال 1923 است. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این میدان، مرکز فرهنگی آتاتورک، یک مکان برجسته هنرهای نمایشی است.

یکی از معروف ترین خیابان های تکسیم، خیابان استقلال است، خیابانی شلوغ عابر پیاده که تقریباً 1.4 کیلومتر امتداد دارد. خیابان استقلال مملو از مغازه ها، رستوران ها، کافه ها و ساختمان های تاریخی مختلف است. این خیابان به‌خاطر فضای پر جنب و جوش، نمایش‌های خیابانی، و تراموا قرمز نمادینش که در طول آن حرکت می‌کند، شناخته شده است.

میدان تکسیم و خیابان استقلال نیز به دلیل موقعیت مرکزی و اهمیت نمادین، محل تجمع مردمی برای تظاهرات و رویدادها هستند.

میدان تکسیم به ترکی استانبولی Taksim Meydani گفته می‌شود. در قدیم این میدان محلی برای جمع آوری و ارسال آب از جنگل بلگراد در شمال استانبول بود. این میدان به دستور سلطان محمود اول ساخته شد و تمامی آب های جمع شده از تکسیم به محلات دیگر توزیع می شد به همین علت است که نام‌ میدان را میدان تکسیم یا تقسیم گذاشتند. مخزن سنگی دوران عثمانی هنوز هم در ابتدای خیابان استقلال قرار دارد که روی آن نوشته شده "ما به وسیله آب به همه چیز زندگانی می بخشیم". مجسمه مشهور یادبود جمهوریت که توسط مجسمه ساز ایتالیایی به نام پیئترو کانونیکا که در سال ۱۹۲۸ میلادی رونمایی شد در میدان تکسیم قرار دارد که یک طرف نماد جمهوری ترکیه و طرف دیگر آن نماد جنگ استقلال است. با گذشت زمان اطراف این میدان ساختمان های کوچک و بزرگ ساخته شد و امروزه میدان تکسیم استانبول از کافه های کوچک و بزرگ، هتل‌های لوکس، مراکز خرید مدرن رستورانها و غیره پر شد و به یکی از جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شد. لازم به ذکر است که ایستگاه مرکزی شبکه متروی استانبول در این میدان قرار دارد.

میدان-تکسیم-استانبول

ملک های زیر ۱۰۰ هزار دلار

حقایقی درباره میدان تکسیم

  • موقعیت جغرافیایی: تقسیم در منطقه بی اوغلو استانبول، که بخشی از بخش اروپایی شهر است، واقع شده است. این شهر در شمال منطقه تاریخی سلطان احمد واقع شده است و با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است.
  • اهمیت تاریخی: تکسیم به عنوان مکان رویدادهای مهم مختلف در تاریخ استانبول از اهمیت تاریخی برخوردار است. این مرکز در طول سالیان متمادی کانون تجمعات، تظاهرات و جشن های سیاسی و اجتماعی بوده است.
  • نقاط دیدنی فرهنگی: به غیر از بنای یادبود جمهوری و مرکز فرهنگی آتاتورک در میدان تقسیم، این محله دارای چندین مکان دیدنی فرهنگی است. یکی از نمونه های قابل توجه دبیرستان گالاتاسرای است، یک موسسه آموزشی معتبر با سابقه ای غنی. سایر ساختمان های تاریخی، کلیساها و کنسولگری ها را می توان در این منطقه یافت.
  • خرید: تکسیم و خیابان استقلال به دلیل گزینه های خرید متنوع خود مشهور هستند. در امتداد خیابان استقلال، ترکیبی از فروشگاه‌های برندهای محلی و بین‌المللی، بوتیک‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، و فروشگاه‌های تخصصی را خواهید دید. این خیابان بهشت ​​خریداران است و طیف وسیعی از محصولات از جمله مد، جواهرات، موسیقی و غیره را ارائه می‌دهد.
  • غذاخوری و زندگی شبانه: تکسیم به خاطر غذاخوری های پر جنب و جوش و صحنه های زندگی شبانه اش معروف است. رستوران‌ها، کافه‌ها،  کلوب‌های متعددی وجود دارد که با سلیقه‌ها و ترجیحات مختلف سرو می‌شوند. شما می توانید انواع غذاها، از غذاهای سنتی ترکی گرفته تا طعم های بین المللی، و همچنین بارها و کلوپ های شبانه مد روز که تا ساعات اولیه صبح باز می مانند.
  • هتل ها و محل اقامت: تکسیم یک منطقه محبوب برای گردشگران است و به همین دلیل، هتل ها و گزینه های اقامتی متعددی در دسترس است. از هتل های مجلل پنج ستاره گرفته تا هاستل های مقرون به صرفه، طیف وسیعی از انتخاب ها را متناسب با ترجیحات و بودجه خود خواهید یافت.
  • مرکز حمل و نقل: تقسیم به عنوان یک مرکز حمل و نقل در استانبول عمل می کند و بخش های مختلف شهر را به هم متصل می کند. دارای مترو است که دسترسی به محله‌ها، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی در این منطقه وجود دارد که گردشگران استانبول را از تکسیم راحت می کنند.

فرقی نمی‌کند به تاریخ، خرید، غذاخوری یا تجربه فضای پر جنب و جوش استانبول علاقه‌مند باشید، تکسیم فرصت‌های زیادی را برای لذت بردن ارائه می‌دهد.

هتل-در-تکسیم

۱۰ هتل معروف نزدیک میدان تکسیم استانبول 

Awy hotel istanbul

آوی هتل، هتلی ۴ ستاره است و در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده است.از امکانات این هتل می توان به پذیرش ۲۴ ساعت، ترنسفر فرودگاهی، wifi رایگان و اتاق هایی با تهویه مطبوع و... می باشد. فاصله این هتل تا میدان تکسیم ۳۰۰ متر،تا خیابان استقلال ۰.۸ کیلومتر، تا کاخه دولماباهچه ۰.۹ کیلومتر، تا بازار ادویه ۲.۱ کیلومتر، تا برج گالاتا ۲.۳ کیلومتر و تا نزدیک ترین فرودگاه ۹.۳ کیلومتر می باشد. همچنین ورود حیوانات به این هتل ممنوع می باشد و پرسنل به زبان های عربی، انگلیسی، فارسی و ترکی مسلط هستند. آدرس:Hariciye Konağı Sokak No:7, Beyoglu, 34437 Istanbul, Turkey

The Elysium Taksim

این هتل ۵ ستاره در قلب استانبول محله بی اوغلو واقع شده و دارای یک ستوران اختصاصی، حمام ترکی، سونا، استخر، wifi رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، پارکینگ رایگان، ترنسفر فرودگاهی و اتاق هایی با چشم انداز پانوراما از شهر است. این مکان تا میدان تکسیم ۶۰۱ متر، تا بیمارستان آجیبادم تکسیم ۲۰۰ متر و ایستگاه مترو۳۰۰ متر وهمچنین تا برج دولما باهچه ۱.۲ کیلومتر، تا برج گالاتا ۲ کیلومتر و تا نزدیک ترین فرودگاه ۳۱.۵ کیلومتر فاصله دارد. ورود حیوانات به فضای هتل ممنوع می‌باشد و تمام پرسنل به زبان های عربی، آلمانی، انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، روسی و ترکی مسلط هستند. آدرس:Inonu Mahallesi Yedikuyular Caddesi Harbiye Cayiri Sokak No:4 Istanbul City Centre Beyoglu, Sisli, Istanbul, Sisli, 34373 Istanbul, Turkey

Rixos pera Istanbul

این هتل ۵ ستاره در محله بی‌اوغلو واقع شده و مجهز به wifi رایگان، اتاق خانوادگی، نظافت روزانه اتاق، ترنسفر فرودگاهی و پذیرش۲۴  ساعت می‌باشد. فاصله هتل تا خیابان استقلال ۰.۷ کیلومتر، تا برج گالاتا ۰.۹ کیلومتر، تا میدان تکسیم ۰.۹ کیلومتر، تا ایستگاه مترو تکسیم ۱ کیلومتر، تا برج ساعت دولما باهچه ۱.۹ کیلومترو تا نزدیک ترین فرودگاه استانبول ۳۱.۷ کیلومتر می‌باشد. ورود حیوانات به داخل هتل ممنوع است و تمام پرسنل به زبان های عربی، انگلیسی، روسی و ترکی مسلط هستند. آدرس:Kamerhatun Mah. Mesrutiyet Cad. No:44 Tepebası Taksim, Beyoglu, 34440 Istanbul, Turkey

Point Hotel Taksim

این هتل ۵ ستاره در محله بی‌اوغلو استانبول واقع شده که فقط ۵۰۰ متر تا میدان تکسیم، کمتر از ۰.۶ کیلومتر از مرکز همایش‌های Lutfi kirdan، تا بیمارستان اجیبادم تکسیم ۰.۳ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۰.۶ کیلومتر و تا دولما باهچه ۱.۲ کیلومتر فاصله دارد. این مکان مجهز به wifi رایگان، استخر سر پوشیده، مرکز تناسب اندام مدرنف ترنسفر فرودگاهی، پذیرش ۲۴ ساعته و همچنین پارکینگ رایگان می‌باشد. ورود حیوانات به هتل ممنوع است و پرسنل به زبان های عربی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و ترکی مسلط هستند. آدرس: Topcu Cad. No:2 Talimhane Taksim, Beyoglu, 34437 Istanbul, Turkey

Barcelo Istanbul

این هتل ۵ ستاره در قلب استانبول قرار دارد و دارای مرکز آبگرم به همراه سونا، حمام ترکی، سالن بدنسازی و wifi رایگان که در سرتاسر هتل قابل دسترس است می‌باشد همچنین دارای اتاق های خانوادگی، ترنسفر فرودگاهی و پارکینگ است. ورود حیوانات به فضای داخل هتل ممنوع و تمام پرسنل به زبان های آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و ترکی مسلط هستند. فاصله این هتل تا میدان تکسیم ۰.۵ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۰.۶ کیلومتر، تا بیمارستان اجیبادم تکسیم ۰.۲ کیلومتر، تا برج ساعت دولما باهچه ۱.۱ کیلومتر و تا نزدیک ترین فرودگاه استانبول ۳۱.۵ کیلومتراست. آدرس:Abdulhakhamit Cad., No: 25/B, Taksim, Beyoglu, 34435 Istanbul, Turkey

Madame roza

هتل ۵ ستاره مادام روزا در استانبول محله بی‌اوغلو واقع شده، این هتل محل اقامت شما را با رستوران، پارکینگ اختصاصی، باغ، WIFI رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، ترنسفر فرودگاهی و صرافی برای مهمانان ارائه میدهد.مهمانان در این هتل می‌توانند از صبحانه قاره‌ای لذت ببرند. فاصله تا میدان تکسیم ۵۰۰ متر، تا ایستگاه مترو ۰.۴ کیلومتر، برج گالاتا ۱.۲ کیلومتر، دولما باهچه ۱.۶ کیلومتر، تا خیابان استقلال ۰.۲ کیلومتر، تا پاساژ چیچک ۰.۳کیلومتر و تا نزدیک ترین فرودگاه (sabiha Gokcen) استانبول ۳۱.۳ کیلومتر می‌باشد. ورود حیوانات ممنوع است و پرسنل به زبان های عربی، انگلیسی، روسی و ترکی مسلط هستند. آدرس:Tel Sokak no 14, Beyoglu, 34433 Istanbul, Turkey

CVK Park Bosphorus Hotel Istanbul

این هتل در قلب شهر استانبول واقع شده و با فضای داخلی شیک، ۲ استخر شنا، یک مرکز تناسب اندام، پذیرش ۲۴ ساعته، wifi رایگان، اتاق خانوادگی و پارکینگ رفاه را برای مهمانان فراهم کرده است.در این مکان مهمانان می‌توانند از سونا، حمام ترکی و امکانات ماساژ بهره‌مند شوند. فاصله تا میدان تکسیم ۱۵۰ متر، تا مترو ۰.۳ کیلومتر، تا بندر فری کاباتاس ۰.۴ کیلومتر، تا میدان جهانگیر ۰.۳ کیلومتر و تا نزدیک ترین فرودگاه استانبول ۳۰.۹ کیلومتر می‌باشد. ورود حیوانات به هتل ممنوع است و پرسنل به زبان های عربی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی و ترکی تسلط کامل دارند. آدرس:Gumussuyu Mah. Inonu Cad. No:8 Taksim, Beyoglu, 34437 Istanbul, Turkey

Taksim Wooden House Hostel

این هتل ۴ ستاره در شهر استانبول محله بی‌اوغلو واقع شده است و دارای باغ در فضای بیرونی هتل، مبلمان در فضای باز، پذیرش۲۴ ساعته، wifi رایگان و همچنین مجهز به هشدار امنیتی و فاقد پارکینگ می‌باشد. فاصله تا برج ساعت دولما باهچه ۱.۳ کیلومتر، تا کاخ دولما باهچه ۱.۶ کیلومتر، تا برج گالاتا ۱.۸ کیلومتر، تا بیمارستان اکیبادم تکسیم ۰.۱ کیلومتر، میدان تکسیم ۰.۵ کیلومتر، ایستگاه مترو ۰.۶ کیلومتر و تا فرودگاه استانبول ۳۱.۴ کیلومتر است. ورود حیوانات به این هتل ممنوع می‌باشد و تمام پرسنل به زبان های انگلیسی، روسی و اکراینی مسلط هستند. آدرس:kocatepe mah feridiye cad no 137 beyoğlu, Beyoglu, 34437 Istanbul, Turkey

Taksim Residence 

این هتل در استانبول واقع در میدان تکسیم، دارای wifi رایگان، باغ در فضای داخلی هتل، پارکینگ، اتاق خانوادگی، ترنسفر فرودگاهی، پذیرش ۲۴ ساعته، محیط مخصوص سیگار کشیدن و همچنین هر واحد دارای حمام و دوش اختصاصی وتهویه مطبوع می‌باشد. فاصله تا دریای بسفر استانبول ۱ کیلومتر، تا ایستگاه مترو تکسیم ۰.۳ کیلومتر، تا میدان تکسیم ۰.۳ کیلومتر، تا برج دولماباهچه ۱.۵ کیلومترو تا بازار ادویه ۲.۵ کیلومتر می‌باشد. ورود حیوانات به فضای داخل هتل ممنوع و تمام پرسنل به زبان‌های عربی،انگلیسی،فارسی و ترکی مسلط هستند. آدرس:Dünya Sağlık Sokak No: 1, Beyoglu, 34437 Istanbul, Turkey

Villa Pera Suite Hotel

این هتل آپارتمان در استانبول محله بی‌اوغلو واقع شده.اتاق های ویلا پرا با سقف های چوبی و کمدهای  چوبی عتیقه،لوسترهای آنتیک و صندوق امانات دیجیتال مجهز شده‌اند، بعضی از اتاقها نورگیر هستند و همچنین دارای حمام های مدرن، wifi رایگان، پارکینگ و اتاق خانوادگی می‌باشد. کرایه اتومبیل،خدمات ترنسفر فرودگاهی در صورت درخواست ارائه میشود.ایستگاه مترو تکسیم در فاصله ۵۰۰ متری، دسترسی آسان به بسیاری از مکان‌های شهر مانند منطقه تاریخی سلطان احمد را امکان پذیر می‌کند. فاصله تا بیمارستان اکیبادم تکسیم ۰.۱ کیلومتر، تا میدان تکسیم ۰.۵ کیلومتر، تا برج گالاتا ۱.۸ کیلومتر، تا دولما باهچه ۱.۶ کیلومتر، تا مسجد سلیمانیه ۳.۱ کیلومتر و تا فرودگاه استانبول ۳۱.۵ کیلومتر می‌باشد. ورود حیوانات به این هتل آپارتمان ممنوع و تمام پرسنل به زبان های انگلیسی و ترکی مسلط هستند. آدرس:Kocatepe Mahallesi Feridiye Caddesi No:113 - 116 Taksim , Beyoglu, 34437 Istanbul, Turkey  

همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه

جاذبه های گردشگری میدان تکسیم استانبول

۱- از مجسمه یادبود جمهوریت دیدن کنید

یکی از جذاب ترین مجسمه های شهر استانبول، مجسمه یادبود جمهوریت است که در سال ۱۹۲۸ توسط مجسمه ساز ایتالیایی ساخته شد. جالب است بدانید که این مجسمه در سال ۱۹۲۳ به مناسبت پنجمین سال تاسیس جمهوری ترکیه ساخته شد و قبلاً در جای دیگری بود که در سال ۱۹۲۸ به میدان تکسیم منتقل شد.

۲- حتماً سری به خیابان استقلال بزنید

یکی از مشهورترین خیابان‌های استانبول برای خرید کردن خیابان استقلال است. خیابان استقلال پر از مراکز خرید، مراکز تفریحی، رستوران و غیر است. در این خیابان وقتی قدم می زنید موسیقی خیابانی را نیز خواهید دید و از قدم در این خیابان لذت خواهید برد. از جاذبه های گردشگری این خیابان می توان به موزه مادام توسو، مجسمه مومی مشاهیر دنیا، کلیسای سنت آنتوان و موزه مولوی اشاره کنیم. دومین خط متروی قدیمی جهان هم در انتهای خیابان استقلال قرار دارد.

۳-  از مرکز فرهنگی آتاتورک دیدن کنید

این مرکز در سال ۱۹۶۹ به نام کاخ فرهنگی استانبول ساخته شد که در سال ۱۹۷۰ به دلیل آتش‌سوزی خسارات زیادی دید و در سال ۱۹۷۸ بازسازی شد و نام آن به مرکز فرهنگی آتاتورک تغییر کرد. مرکز فرهنگی آتاتورک سالانه میزبان تئاتر ها، اپرا و باله ملی ترکیه، کنسرتهای ارکستر ، فستیوال تابستانی هنر و فرهنگ می باشد.

۴- از غذاهای متنوع و خوش مزه نوش جان کنید

اطراف میدان تکسیم پر از رستوران، کافه غذا خوری های متنوع است. می توانید بعد از گشت و گذار، برای استراحت و خوردن غذا در رستورانهای اطراف آن بروید و غذاهای سنتی و فست فود های خوشمزه را نوش جان کنید.