آکواریوم استانبول، بدون خیس شدن به اعماق دریا سفر کنید!

آکواریوم استانبول، بدون خیس شدن به اعماق دریا سفر کنید!

آکواریوم استانبول، بدون خیس شدن به اعماق دریا سفر کنید!

یکی از گزینه هایی که برای سفر به ذهن گردشگران میرسد، سفر به استانبول است به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی فراوان یکی از این جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی آکواریوم استانبول است، اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید حتما به همراه کودکانتان از این آکواریوم زیبا دیدن کنید. اما قبل از رفتن به این مکان باید اطلاعاتی راجع به آن داشته باشید. استانبول ترکیه دارای چندین آکواریوم است که تجربه شگفت انگیزی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد .یکی از آکواریوم های معروف در این شهر آکواریوم استانبول است که طرفداران زیادی دارد. این آکواریوم در منطقه فلوریا قرار دارد. در این مطلب شما را با آکواریم استانبول بیشتر آشنا خواهیم کرد. پس تا آخر این مطلب با آقای ترکیه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: پارک های آبی استانبول

آکواریوم استانبول چیست؟

آکواریوم استانبول در سال 2011 افتتاح شد و لقب بزرگترین آکواریوم جهان را به خود اختصاص داد، در آکواریوم استانبول که در دو طبقه به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و حجم آب ۷ هزار متر مکعب نزدیک به ۱۷ هزار گونه جانوری وجود دارد که از جمله آن ها می توان به آراپایما، مارماهی خالدار، مارماهی راهدار،ماهی مرکب بنگگای، سفره ماهی و پنگوئن، بادکنک ماهی و... اشاره کرد.

همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه

معرفی آکواریوم استانبول - Istanbul Aquarium

آکواریوم استانبول یکی از بزرگترین آکواریوم های اروپا است که در منطقه فلوریا واقع شده و هدف آن افزایش آگاهی در مورد اکوسیستم‌های دریایی و مسائل زیست‌محیطی است.. بیش از 10000 گونه دریایی را در خود جای داده است و نمایشگاه های موضوعی مانند دریای سیاه، دریای سرخ، اقیانوس آرام و غیره را در خود جای داده است. این آکواریوم همچنین دارای نمایشگرهای تعاملی و سینمای 5 بعدی است.

استانبول آکواریوم واقع در منطقه فلوریا، بزرگترین آکواریوم موضوعی در ترکیه و یکی از بزرگترین آکواریوم های اروپا است. مساحت آن تقریباً 12000 متر مربع (129000 فوت مربع) است. این آکواریوم طیف متنوعی از حیات دریایی را با بیش از 10000 موجود زیر آب از بیش از 1500 گونه مختلف به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان می‌توانند موجودات دریایی مختلف از جمله کوسه‌ها، اختاپوس‌ها، ماهی‌های رنگارنگ استوایی و غیره را مشاهده کنند.

نمایشگاه های آکواریوم استانبول به گونه ای طراحی شده اند که محیط های آبی مختلف را از سراسر جهان تقلید کنند. می توانید بخش های موضوعی مانند دریای سیاه، دریای اژه، دریای مدیترانه، دریای سرخ، اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس هند را ببینید. هر بخش نشان دهنده اکوسیستم ها و گونه های منحصر به فرد موجود در آن مناطق است.

آکواریوم استانبول (Istanbul Akvaryum) به غیر از نمایش های حیات دریایی، تجربیات تعاملی و آموزشی را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند در استخرهای لمسی شرکت کنند، جایی که می توانند حیوانات دریایی خاصی را لمس کنند و در مورد آنها اطلاعات کسب کنند. این آکواریوم همچنین دارای یک سینمای 5 بعدی است که نمایش های همه جانبه ای در رابطه با حیات دریایی ارائه می دهد.

آدرس: Şenlikköy Mahallesi Yeşilköy Halkalı Cad. No:93 Florya-İstanbul

آکواریوم استانبول

ویژگی های آکواریوم استانبول - Istanbul Aquarium

  •  نمایشگاه‌ها: این آکواریوم دارای نمایشگاه‌های متعددی است که اکوسیستم‌ها و زیستگاه‌های متنوعی از جمله جنگل‌های آمازون، اقیانوس آرام، دریای سرخ و دریای سیاه را به نمایش می‌گذارند. هر نمایشگاه با دقت طراحی شده است تا محیط طبیعی گونه های دریایی ساکن در آن را تکرار کند.

  • زندگی دریایی: شما می توانید طیف وسیعی از موجودات دریایی، از جمله ماهی های رنگارنگ استوایی، کوسه ها، لاک پشت های دریایی، اختاپوس ها و بسیاری دیگر را مشاهده کنید و در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. هدف این آکواریوم آموزش بازدیدکنندگان در مورد اهمیت حفاظت از دریا و شکنندگی این اکوسیستم ها است.

  • تونل: یکی از نقاط برجسته آکواریوم استانبول، تونل زیر آب است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا از طریق یک تونل شفاف که توسط آب احاطه شده است قدم بزنند. این تجربه منحصربه‌فرد منظره‌ای 360 درجه از گونه‌های مختلف دریایی را که در بالا و اطراف شما شنا می‌کنند، فراهم می‌کند و فضایی مسحورکننده و فراگیر را ایجاد می‌کند.

  •   تجربیات تعاملی: آکواریوم نمایش‌ها و فعالیت‌های تعاملی را برای جذب بازدیدکنندگان در تمام سنین ارائه می‌دهد. اینها ممکن است شامل مخازن لمسی باشد، جایی که می‌توانید تجربیات عملی با برخی از حیات دریایی داشته باشید، همچنین جلسات تغذیه و ارائه‌های آموزشی که توسط کارکنان آگاه انجام می‌شود.

  • برنامه های آموزشی: آکواریوم استانبول همچنین میزبان برنامه ها و کارگاه های آموزشی، به ویژه برای گروه های مدرسه و کودکان است. هدف این برنامه ها افزایش آگاهی در مورد حفاظت از دریا، تعادل اکولوژیکی و اهمیت حفظ آبزیان است.

  • خرید: مجموعه آکواریوم شامل یک فروشگاه هدیه است که در آن می توانید سوغاتی ها، اسباب بازی ها و کتاب هایی با موضوع دریایی پیدا کنید. علاوه بر این، رستوران‌ها و کافه‌هایی در داخل محوطه وجود دارد که می‌توانید در طول بازدید خود از یک وعده غذایی لذت ببرید یا میان‌وعده بخورید.

آکواریوم استانبول یک مقصد محبوب برای افراد محلی و گردشگران است که فرصتی برای کشف شگفتی های دنیای زیر آب و به دست آوردن درک عمیق تری از اکوسیستم های دریایی را فراهم می کند.

درخواست مشاوره در ترکیه

قیمت بلیط آکواریوم استانبول

توجه داشته باشید که این قیمت ها برای تاریخ 8 جولای 2023 می باشد. این آکواریوم همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب فعالیت دارد.

بزرگسالان: 300 لیر

2 تا 18 سال: 250 لیر

تا 1 سال: رایگان

آکواریوم

آکواریوم استانبول از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

آکواریوم استانبول از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به آن می پردازیم شما میتوانید در مسیرعبورازاین مکان شاهد پوشش های مختلف گیاهی، جانوری و جغرافیایی متفاوتی باشید.

دریای سیاه

اولین بخش آکواریوم استانبول دریای سیاه است، کشتی بازسازی شده نوح یکی دیگر ازدیدنی های این مکان بوده وهمچنین یک فیلم کوتاه از آکواریوم استانبول هم دراین بخش برای شما  نمایش داده می شود دراین بخش انواع ماهی‌ها و آبزیان دریای سیاه را می‌بینید که از شگفت انگیزترین دیدنی‌های دریای سیاه است.

 تنگه داردانل

در بخش تنگه داردانل انواع ماهی‌هایی از جمله  شانک ماهی، بزماهی و ماهی زبردم را مشاهده می کنید ولی تنها ماهی‌ها، دیدنی‌های این بخش نیستند ویژگی‌های جغرافیایی و تاریخی تنگه داردانل از دیگر جذابیت‌های این بخش است. وجود یک اسب چوبی که به داستان اسب تروا اشاره می‌کند از جمله اطلاعات تاریخی این بخش است.

تنگه بسفر استانبول

در این قسمت ماهی‌ها و موجودات زیادی را می‌بینیم که در تنگه بسفرزندگی می کنند.در واقع تنگه بسفر محل  ورود ماهی‌ها به دریای سیاه است. در قسمت تنگه بسفر، قسمتی از زمین شیشه‌ای است وبه همین دلیل شما می‌توانید زیر پای خود ماهی ها را ببنید.

 دریای اژه

در این بخش شما در ناریخ سفر کی کنید وعلاوه بر آبزیان مجسمه‌های تاریخی  نیز به چشم می خورد،  دریای اژه میان ترکیه و یونان واقع شده،و به همین دلیل تاریخی از یونان در این قسمت به پشم می خورد وجود مجسمه‌ای بزرگ از پوزوئیدون، خدای دریاها و رودهای یونان باستان، به همین دلیل است.

 قاره جنوبگان

در این قسمت قطب جنوب کاملا نمایش داده شده و از جمله می‌توان به یک کوه کوچک یخی، ماهی‌ها و آبزیان مخصوص این منطقه و پنگوئن‌ها اشاره کرد. به همین دلیل دمای این قسمت نسبت به سایر قسمت ها بسیار کم است.

کانال سوئز

در قسمت کانال سوئز ماهی برای تماشا وجود ندارد. در این بخش مجسمه‌ای از سازنده فرانسوی کانال سوئز«فردینان دُلسپس»، به چشم می خورد. علاوه بر این تاریخچه ای درباره کانال سوئزنیزمی توان دید.

تنگه جبل الطارق

آکواریومی که در این بخش وجود دارد، بسیار زیباست و ماهی‌های داخل آن بی نظیراند. تنگه جبل الطارق در دنیای واقعی در دریای مدیترانه، بین مراکش و اسپانیا واقع شده است. طراحان آکواریوم سعی کرده‌اند شباهت‌هایی بین دنیای واقعی و داخل آکواریوم به وجود بیاورند.

دریای سرخ

در این قسمت شما شاهد ماهی‌های رنگارنگ و گوناگونی هستید، برای شناخت بیشتر موجودات دریایی زمان بیشتری را صرف این قسمت کنید. مطمئنا شما با دیدن صخره‌های مرجانی زیبای این بخش به وجد خواهید آمد.

اقیانوس آرام

در این قسمت چندین آکواریوم وجود دارد که در آنها ماهی‌ها و سایر آبزیان اقیانوس آرام وجود دارند و یک مانتیور بزرگ دیده می‌شود که اطلاعات مختلفی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.درست در وسط این بخش یک اکواریوم استوانه‌ای که داخل آن چندین ستاره دریایی دیده می‌شود وجود دارد.

جنگل ‌های بارانی آمازون 

با رسیدن به بخش جنگل‌های بارانی آمازون، گردش شما در آکواریوم استانبول  به پایان می رسد.  دراین قسمت  پوشش گیاهی آمازون بازسازی شده است. فضاسازی که در این بخش اتفاق افتاده مثل پوشش گیاهی و جانوری این مکان را بیشتر به آمازون شبیه کرده است. انواع ماهی‌های منطقه آمازون نیز در آکواریوم این بخش به چشم می خورد.

چگونه به آکواریوم استانبول برویم؟

تاکسی

برای رسیدن به آکواریوم استانبول ساده ترین اما پرهزینه ترین راه تاکسی است که شما میتوانید به صورت آنلاین هم مسیر خود را از روی نقشه ها پیدا کنید.

اتوبوس

برای رفتن به آکواریوم استانبول از میدان تکسیم  باید سوار اتوبوس باکیرکوی شوید و در ایستگاه ساحل یدیکوله از اتوبوس پیاده شوید. سپس با اتوبوس خط BN1 (هالکالی استیشن) به سمت آکواریوم استانبول بروید.

مترو و اتوبوس

برای رفتن به آکواریوم استانبول با متروباید از ایستگاه تکسیم سوار خط 2M  شویدو در ایستگاه ینیکاپی پیاده شویدو بعد از  کمی پیاده روی به خیابان کندی می رسید در این خیابان به ایستگاه اتوبوس لانگا داوود پاشا بروید و سوار اتوبوسBN2 کوچوکچکمچه شوید تا به آکواریوم استانبول برسید. آدرس:Şenlikköy, Florya Caddesi, Yeşilköy Halkalı Cd. No:93, 34153 Bakırköy/İstanbul, Turkey