اردوغان: ما گذرگاههایمان را بازکردیم. شما نیز بازکنید

اردوغان: ما گذرگاههایمان را بازکردیم. شما نیز بازکنید

15 شهریور 1401

اخبار ترکیه

اردوغان: ما گذرگاههایمان را بازکردیم. شما نیز بازکنید
درخواست مشاوره در ترکیه
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اعلام اینکه دربها را برای عبور مهاجرانی که قصد ورود به اروپا را دارند، باز کردند، از یونان نیز دعوت کرد تا گذرگاههایش را بازکند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اعلام اینکه دربها را برای عبور مهاجرانی که قصد ورود به اروپا را دارند، باز کردند، از یونان نیز دعوت کرد تا گذرگاههایش را بازکند.

رویس جمهور ترکیه در برنامه "زنان قهرمان ترکیه" که به مناسبت روز جهانی زن در مرکز کنگره خلیج استانبول برگزار گردید، سخنرانی کرد.

اردوغان طی سخنانش در رابطه با اینکه تا به امروز در رابطه با رفتار یونان با پناهجویان صدایی از کسی در نیامده است، گفت: "ما گذرگاههایمان را بازکردیم. شما نیز بازکنید. اجازه بدهید که پناهجویان به کشورهای دیگر بروند. ما به شما هشدار داده بودیم که اگر به این شکل ادامه یابد، دربهایمان را باز خواهیم کرد. خواستار سهم بندی عادلانه هستیم. ما به دنبال شرکا هستیم . هنوز هم 3.5 میلیون پناهجو داریم. 1.5 میلیون نیز به گذرگاههایمان رسیده اند."

اردوغان با واکنش به به رفتار غیر انسانی یونان علیه پناهجویان، گفت: "شک داریم که آنها انسان میباشند. من واقعا شک دارم."

اردوغان با اشاره به اینکه مسئولان اتحادیه اروپا فردا در بلژیک گرد هم خواهند امد، گفت: "امیدوارم که نتایج متفاوتی حاصل نمایند. امیدوارم که نتایج بهتری از بلژیک به دست اوریم. اتحادیه اروپا به وعده هایش عمل نکرد. اتحادیه اروپا به قولهایش پابرجا نماند. به پناهجویان به میزان 40 میلیارد دلار کمک کردیم. کمک اتحادیه اروپا، تنها 3 میلیارد یورو بود. 40 میلیارد دلار کجا، سه میلیارد یورو کجا؟"

معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه