اردوغان: پناهندگان به صورت آزادانه ترکیه را ترک می‌کنند

اردوغان: پناهندگان به صورت آزادانه ترکیه را ترک می‌کنند

15 شهریور 1401

اخبار ترکیه

اردوغان: پناهندگان به صورت آزادانه ترکیه را ترک می‌کنند
معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه
رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر بلغارستان گفت که ترکیه همچنان به حمایت بین‌المللی از پناهندگان ادامه می‌دهد و پناهندگان به صورت آزادانه این کشور را ترک می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه گفت که به پول اتحادیه اروپا احتیاجی نیست و یونان باید درخواست‌های پناهندگی را بدون در نظر گرفتن ریشه مهاجران قبول کند.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر بلغارستان صحبت می‌کرد، افزود: «ارتش یونان روز دوشنبه دو مهاجر را کشت و نفر سوم نیز با جراحت‌های شدیدی مواجه شد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «هیچ کسی حق ندارد ترکیه را به بازی بگیرد و اتحادیه اروپا بر اساس معیارهای دوگانه عمل می‌کند.»

اردوغان گفت: «ترکیه همچنان به حمایت بین‌المللی از پناهندگان ادامه می‌دهد و پناهندگان به صورت آزادانه کشورمان را ترک می‌کنند اما تمام جهان و نه فقط اتحادیه اروپا وضعیت ترکیه را که میزبان بیش از ۴ میلیون پناهنده است درک نمی‌کند.»

ترکیه از اواسط هفته گذشته بعد از آنکه شمار زیادی از نیروهای نظامیش در درگیری با ارتش سوریه و حملات هوایی این کشور و روسیه کشته شدند، اتحادیه اروپا و ناتو را تهدید کرد که اگر در قضیه ادلب از آنکارا حمایت نکنند، مجبور خواهد شد مرزهای غربی خود را به روی ده‌ها هزار مهاجر بگشاید.

ترکیه پیش از این نیز با اهرم مهاجران و بازگشایی مرزهای خود بر روی آن‌ها طی چند سال گذشته، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده و بعد از ورود سیل عظیمی از آن‌ها به کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا مجبور شد مبالغی را به ترکیه جهت ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی پرداخت کند.

عمده مهاجران از کشورهای جنگ‌زده سوریه، عراق، افغانستان و برخی کشورهای منطقه هستند و کشورهای اروپایی نحوه تعامل ترکیه در این قضیه را نوعی باج‌خواهی می‌دانند.

درخواست مشاوره در ترکیه