جریمه اضافه ماندن در ترکیه

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

14 دی 1401

حقوقی

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

جریمه اضافه ماندن در ترکیه چقدر است؟ آیا اگر جریمه را پرداخت کنیم و از خاک ترکیه خارج شویم می توانیم دوباره به ترکیه برگردیم؟ این دو سوال مهمی است که پاسخ آن را هر تبعه خارجی که قصد سفر به ترکیه را دارد باید بداند. ما در این مقاله می خواهیم درباره صفر تا صد این قوانین صحبت کنیم.

اقامت قانونی در ترکیه چند روز است؟

همانطور که همه ی شما می دانید هر تبعه خارجی بدون نیاز به ویزا، تنها با پاسپورت ایرانی خود می تواند تا ۹۰ روز (۳ ماه) در ترکیه اقامت داشته باشد ولی اگر بخواهد بیش از این ۳ ماه در ترکیه اقامت کند باید اجازه اقامت ترکیه را داشته باشد. ما در مقاله انواع اقامت ترکیه مفصل صحبت کرده ایم و راه و روش های گرفتن اقامت ترکیه را بازگو کرده ایم.  حال اگر ۳ ماه قانونی شما تمام شد و اقدامی برای گرفتن مجوز اامت ترکیه نکرده باشید، باید به ازای هر روز اضافه تر ماندن در ترکیه جریمه پرداخت کنید. در ادامه درباره مبلغ جریمه اضافه ماندن در ترکیه صحبت می کنیم.

ملک های زیر ۱۰۰ هزار دلار

جریمه اضافه ماندن در ترکیه چقدر است؟

جریمه برای افراد بالای ۱۸ سال و افراد زیر ۱۸ سال متفاوت است.

جریمه اضافه ماندن در ترکیه برای افراد بالای ۱۸ سال

در ماه اول ۵۰ دلار، از ماه دوم به بعد ۱۰ دلار به مبلغ ۵۰ دلار اضافه می شود به اضافه 365 لیر برای هزینه صدور کارت اقامت به عنوان مثال شخصی که بالای ۱۸ سال است و  ۲ ماه بیشتر از حق قانونی خود در ترکیه مانده باشد، جریمه او به این شکل محاسبه خواهد شد: ۵۰ دلار برای ماه اول + ۱۰ دلار برای ماه دوم = ۶۰ دلار به اضافه 365 لیر برای هزینه صدور کارت اقامت باید پرداخت کند. در مثال بعدی اگر شخصی بالای ۱۸ سال بود و ۵ ماه بیشتر از حق قانونی خود در ترکیه مانده باشد، جریمه اضافه ماندن او به شکل زیر محاسبه می شود: ۵۰ دلار ماه اول + ۱۰ دلار ماه دوم + ۱۰ دلار ماه سوم + ۱۰ دلار ماه چهارم + ۱۰ دلار ماه پنجم = ۹۰ دلار به اضافه 365 لیر هزینه صدور کارت اقامت.

مدت زمان اضافه ماندن در ترکیه بر اساس ماهمبلغ پرداختی به دلار
1 ماه اضافه ماندن50 دلار
2 ماه اضافه ماندن60 دلار
3 ماه اضافه ماندن70 دلار
4 ماه اضافه ماندن80 دلار
5 ماه اضافه ماندن90 دلار
6 ماه اضافه ماندن100 دلار
7 ماه اضافه ماندن110 دلار
8 ماه اضافه ماندن120 دلار

جریمه اضافه ماندن در ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال

در ماه اول ۲۵ دلار، از ماه دوم به بعد ۵ دلار به مبلغ ۲۵ دلار اضافه می شود به اضافه 365 لیر برای هزینه صدور کارت اقامت.

پرداخت-جریمه-اضافه-ماندن-در-ترکیه

معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه

نحوه پرداخت کردن جریمه اضافه ماندن در ترکیه

مبلغ جریمه با توجه به توضیحات داده شده، برای هر فرد متغیر است و به وسیله مامورین پلیس که در فرودگاه ها مستقر هستند محاسبه می شود. بعد مشخص شدن مبلغ جریمه توسط مامورین، باید به بانک هایی که در فرودگاه مسقر هستند مراجعه کنید و مبلغ را واریز کنید. هنگام خروج فیش واریزی را همراه با پاسپورت به مامورین تحویل دهید. در صورتیکه جریمه را پرداخت نکنید و از ترکیه خارج شوید، از ۱ تا ۶ سال به ترکیه ممنوع الورود خواهید شد. در مقاله قوانین ممنوعیت ورود به ترکیه کامل درباره این قوانین صحبت کرده ایم.

سوالی که بیشتر افراد از ما میپرسند این است که آیا می توانیم جریمه اضافه ماندن در ترکیه و پرداخت نکنیم؟ پاسخ این سوال بستگی به این دارد که آیا برای شما ممنوع الورود شدن مهم است یا خیر. اگه برایتان مهم نیست می توانید جریمه را پرداخت نکنید و به کشور خود بازگردید ولی اگه برایتان مهم است حتما باید پرداخت کنید چون از 1 تا 6 ماه نمیتوانید به ترکیه برگردید.

تعداد نظرات : 3
  • Shayan
    27 بهمن 1401
    سلام وقتتون بخیر ببخشید من 2022.10.27 آمدم ایران بد پلیسی که چک پاس رو انجام میده به من گفت کیملیک داری گفتم خیر روی یک برگه برای من نوشت 125 gün بد من رفتم جایی که جریمه رو پرداخت میکنن من گفتم پول ندارم برم برگردم پرداخت میکنم به من یک برگه داد که مارک اداره گوچ روش هستش و روش زده آغاز و پایان تاریخ حکم ممنوعیت ورود 27.10.2022 تا 27.01.2023 الان میخوام بدونم جریمه من چقدر هستش آیا میتونم دو روز دیگه به ترکیه برم یا باید بمونم ایران
  • محمد
    6 بهمن 1401
    سلام اگر فردی بیشتر از ۹۰ روز در ترکیه باشد هنگام خروج علاوه بر جریمه و سه ماه ممنوع ورودی ایا جریمه دیگری دارد ؟ و این سه ماه ممنوع ورودی چگونه محاسبه میشود یعنی به غیر از اون ۳ ماهی که نمیتواند وارد ترکیه شود سه ماه دیگر ممنوع ورودی میخورد یعنی ۶ ماه ممنوع ورودی و جریمه ؟
    ادمین آقای ترکیه
    6 بهمن 1401
    سلام وقت بخیر . شما به ازای هر یک روز که در ترکیه میمونید باید جریمه پرداخت کنید. در خصوص سوال بعدی بله 6 ماه ممنوع الورود به ترکیه هستید
  • مراو
    4 بهمن 1401
    سلام عرض ادب ببخشید آیا وقتی سه ماه پر میشه برگردیم ایران و دوباره بخوایم بیایم میشه یعنی 3 ماهم که اینجا پر شد برم ایران چند روز دیگه برگردم سه ماه دیگه بمونم امکانش هست؟