محله بالات استانبول | با محل رنگارنگ استانبول آشنا شوید|  فیلم، عکس و آدرس

محله بالات استانبول | با محل رنگارنگ استانبول آشنا شوید|  فیلم، عکس و آدرس

4 تیر 1402

ترکیه گردی

محله بالات استانبول | با محل رنگارنگ استانبول آشنا شوید|  فیلم، عکس و آدرس

محله بالات استانبول (Balat Istanbul)یک محله رنگارنگ با کوچه و خیابان‌های باریک است. وقتی به این محل بروید خانه های رنگارنگ با بقالی های قدیمی، کافه و رستوران های زیبا شما را شگفت زده خواهد کرد. محله بالات استانبول به یکی از محله محبوب ترین محله های استانبول برای گرفتن عکس یادگاری مشهور شده و بسیاری از گردشگران را با فضای رنگارنگ و دلنشین خود جذب کرده است. بالات محله ای تاریخی است که در سمت اروپایی استانبول ترکیه قرار دارد. بخشی از منطقه فاتح استانبول است و در امتداد شاخ طلایی، ورودی اصلی تنگه بسفر واقع شده است. بالات دارای تاریخ غنی است و به خاطر ساختمان های رنگارنگ، خیابان های باریک و میراث فرهنگی متنوع شهرت دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این محله زیبا آشنا کنیم پس با آقای ترکیه همراه باشید.

فهرست مطالب

 تاریخچه محله بالات استانبول

 معرفی محله بالات استانبول

اطلاعات درباره محله بالات استانبول

 جاذبه های گردشگری محله بالات استانبول

 تاریخچه محله بالات استانبول

در زمان حکومت عثمانی (دوران بیزانس) یهودی هایی که از اسپانیا تبعید شده بودند به استانبول آمدند و در محله‌ای که امروز بالات نامیده می شود ساکن شدند. یهودی ها و یونانی هایی که از گذشته در این محله ساکن بودند محله بالات را با سلیقه خودشان ساختند و کنیسه ها و کلیسا های متعددی را بنا کردند. بالات از کلمه یونانی پالایتون گرفته شده است و به معنی قصر است. محله بالات به شکل‌های دیگر مثل بلاط نیز نوشته می شود.  

در گذشته، بالات عمدتاً توسط جوامع یهودی، یونانی و ارمنی سکونت داشت. این مرکز پر رونق برای این گروه های اقلیت بود و کنیسه ها، کلیساها و سایر مؤسسات مذهبی متعددی را در خود جای داده بود. با این حال، در طول سال ها، جمعیت شناسی بالات تغییر کرده و محله متنوع تر شده است.

محله-بالات-استانبول

معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه

 معرفی محله بالات استانبول

محله بالات استانبول (Balat Istanbul) یک محله قدیمی در قسمت اروپایی استانبول در کنار محله فنر و فاتح است. این محله در کنار سواحل امینونو در امتداد شاخ طلایی قرار گرفته است. وقتی وارد محله بالات می شوید انگار که به گذشته سفر کرده‌اید کوچه های باریک، ساختمان های رنگارنگ در امتداد خیابان های شیب دار که فضای دلنشین ایجاد کرده، مردمان های سنتی که هنوز هم لباس هایشان را از بند رخت آویزان می کنند، بازی کودکان در خیابان ها و ... همگی دست به دست هم داده تا از قدم زدن به این محله لذت ببرید.  اینجا محله بالات است محل های توریستی با بافت قدیمی که بسیار تماشایی است. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از چیزهایی که باعث جذابیت و محبوبیت این محل شده است همین خانه های رنگارنگ است. این خانه‌ها بیشترشان بالای ۵۰ سال عمر دارند. اگر می‌خواهید استراحت کنید بر روی پله‌های این خانه ها بنشینید و از آب و هوا و منظره زیبای آن لذت ببرید. بازارهای این محله به دلیل فروش کالاهای سنتی و فرآورده های تازه در سطح شهر مشهور هستند.

بالات در سال‌های اخیر تلاش‌های قابل توجهی را برای مرمت انجام داده است و خانه‌های رنگارنگ و خیابان‌های عجیب و غریب آن در بین مردم محلی و گردشگران محبوب شده‌اند. نگاهی اجمالی به گذشته چندفرهنگی استانبول دارد و فضایی بی نظیر برای کاوش در تاریخ، فرهنگ و زندگی محلی فراهم می کند. این محله علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌فروشی‌های شیک را نیز ارائه می‌کند. این محله به محله ای پرجنب و جوش و هنری تبدیل شده است و بازدیدکنندگانی را به خود جذب می کند که علاقه مند به تماشا در خیابان های جذاب آن، عکاسی و لذت بردن از محیط بی نظیر آن هستند.

اطلاعات درباره محله بالات استانبول

  • میراث یهودی: بالات دارای میراث  یهودی است و زمانی محل زندگی جمعیت قابل توجهی یهودی بوده است. قدمت اجتماع یهودیان در بالات به دوران بیزانس برمی گردد و بسیاری از یهودیان پس از اخراج از اسپانیا در اواخر قرن پانزدهم در این منطقه ساکن شدند. موزه یهودیان ترکیه، واقع در بالات، تاریخ و سنت های یهودیان ترکیه را به نمایش می گذارد.
  •  معماری: بالات به خاطر معماری منحصربه‌فردش شناخته می‌شود که با خانه‌های رنگارنگ با نمای چوبی، بالکن‌های پرآذین مشخص می‌شود. معماری این محله نشان دهنده ترکیبی از تأثیرات عثمانی، بیزانس و اروپایی است. برخی از ساختمان‌ها به شکوه سابق خود بازسازی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر ظاهر جذاب را حفظ کرده‌اند. منطقه فنر-بالات به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی خود در مجموع به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
  • بازار محلی: بالات یک بازار محلی پرجنب‌وجوش دارد که در آن می‌توانید محصولات تازه، ادویه جات، لوازم خانگی و غیره را پیدا کنید. بازار مکانی عالی برای تجربه فضای پر جنب و جوش و تعامل با مردم محلی است.
  • هنر خیابانی: بالات به مرکزی برای هنر خیابانی و نقاشی های دیواری تبدیل شده است. بسیاری از دیوارهای این محله با آثار هنری رنگارنگ و خلاقانه آراسته شده اند و به فضای هنری کلی منطقه می افزایند. جشنواره هنر خیابان بالات که هر ساله برگزار می شود، استعداد هنرمندان خیابانی محلی و بین المللی را به نمایش می گذارد.
  • کافه‌ها و رستوران‌ها: بالات مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌ها را ارائه می‌دهد که سلیقه‌های مختلف را برآورده می‌کنند. می‌توانید کافی‌شاپ‌های دنج، غذاخوری‌های شیک، و رستوران‌های سنتی ترکیه‌ای را پیدا کنید که غذاهای محلی خوشمزه سرو می‌کنند.
  • نزدیکی به جاذبه های دیگر: بالات در نزدیکی سایر جاذبه های محبوب استانبول قرار دارد. در چند قدمی منطقه معروف سلطان احمد قرار دارد، جایی که می توانید از مکان های دیدنی مانند مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی دیدن کنید. این محله همچنین با حمل و نقل عمومی به خوبی متصل است و گشت و گذار در سایر نقاط شهر را آسان می کند.

گردشگری-بالات

همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه

 جاذبه های گردشگری محله بالات استانبول

۱- بازدید از کلیسای سنت جورج

کلیسای سن جورج، کلیسای اصلی جامعه ارتدوکس یونانی است. این کلیسا به نام کلیسای "پدرسالاری مر بزرگ " نیز شناخته می‌شود و یک کلیسای نسبتاً کوچک است که در محله فنر قرار دارد. ساعات بازدید از کلیسای سنت جورج همه روزه از ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ و یکشنبه ها به دلیل برگزاری مراسم مذهبی از ساعت ۹:۱۵ تا ۱۲:۲۰ است.

۲- از کلیسای سنت استفان بولگار دیدن کنید

یکی از دیدنی های برجسته بالات استانبول، کلیسای سنت استفان بلغارها است. این کلیسای ارتدکس بلغاری که در قرن نوزدهم ساخته شده است، با آجرهای قرمز متمایز و معماری به سبک بیزانسی خود متمایز است. این کلیسا در محله فاتح منطقه فنر قرار دارد که متعلق به اقلیت بلغاری هاست. این کلیسا قبل از آتش‌سوزی چوبی بود ولی بعد از آتش‌سوزی توسط معمار ایتالیایی در بین سالهای ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۶ در وین بازسازی شد و با کشتی به استانبول منتقل شد.

۳- حتما سری به کالج ارتدوکس بزنید

کالج ارتدوکس قدمتی ۵۰۰۰۰ ساله دارد و قرمز رنگ است. این ساختمان در زمان‌های قدیم یکی از مدارس ارتدوکس یونانی بوده که در سال ۱۴۵۴ تاسیس شد و دارای ارتفاع زیادی است. محال است ساختمان قرمز رنگ را ببینید و خیلی راحت از کنارش رد شوید. زیبایی و رنگ خیره کننده آن شما را جذب خواهد کرد.

۴-  مسجد فتحیه (کلیسای پاماکاریستوس)

مسجد فتحیه با نام کلیسای پاماکاریستوس نیز شناخته می‌شود. این مسجد در منطقه فاتح استانبول قرار دارد. مهمترین ویژگی این مسجد در طراحی و معماری موزائیک ها و گنبدهای آن است که در طراحی موزاییک ها، عیسی مسیح را در موقعیت های مختلف نشان می دهد

5-  کنیسه اهریدا - Ahrida Synagogue

کنیسه اهریدا که قدمت آن به قرن پانزدهم می رسد، یکی از قدیمی ترین کنیسه های استانبول است. این مکان مذهبی و فرهنگی مهمی برای جامعه یهودی است. کنیسه دارای تزئینات چشمگیر و مصنوعات تاریخی است که بینش هایی را در مورد میراث یهودی استانبول ارائه می دهد.

6- موزه چورا (موزه کاریه)

موزه چورا در نزدیکی بالات قرار دارد و به خاطر موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری بیزانسی خود مشهور است. این موزه در کلیسای چورا قرار دارد که در ابتدا در قرن چهارم ساخته شد و بعدها گسترش یافت و با آثار هنری خیره کننده ای که مناظر کتاب مقدس را به تصویر می کشد تزئین شد.

7- مسجد ایوپ سلطان

مسجد ایوپ سلطان که در ایوپ، منطقه ای نزدیک به بالات واقع شده است، یکی از مقدس ترین مکان های استانبول است. به ایوپ سلطان، صحابی حضرت محمد (ص) تقدیم شده است. بازدیدکنندگان می توانند معماری زیبای مسجد را ببینند و از حیاط آن از مناظر خیره کننده شاخ طلایی لذت ببرند.