منطقه بیلیکدوزو استانبول، با منطقه خوش آب و هوای استانبول آشنا شوید!

منطقه بیلیکدوزو استانبول، با منطقه خوش آب و هوای استانبول آشنا شوید!

16 آبان 1401

ترکیه گردی

منطقه بیلیکدوزو استانبول، با منطقه خوش آب و هوای استانبول آشنا شوید!

منطقه بیلیکدوزو استانبول یکی از مناطق غربی این شهر، که از شمال توسط دریای مارامارا، از جنوب با  منطقه اسنیورت، از شرق با بویوک چکمجه و از غرب با منطقه آوجیلار احاطه شده است. این منطقه یکی از خوش آب و هواترین مناطق در قسمت غرب استانبول است. منطقه بیلیک دوزو استانبول با امکانات و سواحل زیبای خود توانسته بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند. اگر می خواهید به استانبول سفر کنید و از هوای خوب، تفریحات ساحلی و جاذبه های گردشگری بهره ببرید به شما توصیه می کنیم حتما به این منطقه سری بزنید. قیمت آپارتمان در منطقه بیلیکدوزو استانبول چقدر است؟ چه جاذبه های گردشگری دارد؟ چه امکاناتی دارد؟ محله های منطقه بیلیکدوزو کدامند؟ با خواندن این مطلب پاسخ تمامی این سوالات را خواهیم داد و شما را بیشتر با این منطقه توریستی و محبوب استانبول آشنا خواهیم کرد. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با منطقه بیلیکدوزو استانبول آشنا کنیم.

ویدیو

معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه

معرفی منطقه بیلیکدوزو استانبول

این منطقه در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و یکی از غربی ترین مناطق شهری به حساب می آید. در واقع می توان گفت منطقه  بیلیکدوزو معادل یکی از مناطق شهری تهران است. شهرداری این محله با شعار بیلیکدوزو خانه ماست، این منطقه را به یکی از مناطق پیشرفته استانبول تبدیل کرده است. منطقه بیلیکدوزو استانبول در نزدیکی اتوبان اصلی این شهر یعنی اتوبان E-5 قرار دارد و دسترسی را به نقاط مختلف استانبول راحت کرده است. به جرات می توان گفت که این منطقه یکی از مناطق مناسب برای سرمایه گذاری است. در این مناطق قیمت آپارتمان ها برای خرید و یا اجاره مناسب است. تقریبا در هر خیابان در فواصل متقارن درختان زیبایی وجود دارد و با خیابان های عریض، پیاده روی ها و بلوارهای زیبا نمایانگر چهره جدید شهرسازی شده است.

بیلیکدوزو

تاریخچه منطقه بیلیکدوزو استانبول

این منطقه برای اولین بار توسط یونانیان بیزانس در قرن دوم  به عنوان یک روستای کشاورزی ساکن شده است. این شهر بعداً به یک تفرجگاه محبوب برای ساکنان قسطنطنیه در امپراتوری بیزانس تبدیل شد ، وضعیتی که پس از سقوط قسطنطنیه به امپراتوری عثمانی ادامه یافت . این منطقه در اواخر دوره عثمانی به عنوان "باغ" نامیده می شد و پس از تأسیس جمهوری ترکیه به دلیل تعداد زیاد درختان صنوبر ، "کاواکلی" نامیده می شد این نام تا سال ۲۰۰۳ استفاده می شد.

قیمت آپارتمان در منطقه بِیلیک دوزو

منطقه بیلیکدوزو استانبول یکی از مناطق ارزان در استانبول است. میانگین قیمت هر متر مربع در این منطقه 15068 لیر است. برای خرید آپارتمان در بیلیکدوزو شما باید میانگین بین 1300000 تا 1800000 لیر بودجه داشته باشید. اگر قصد خرید آپارتمان یا اجاره آپارتمان در مناطق مختلف استانبول را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید

خرید خانه در استانبول

اجاره خانه در استانبول

حمل و نقل منطقه بیلیکدوزو

حمل و نقل به بیلیکدوزو با گسترش خط متروبوس به منطقه بسیار آسان است.   دسترسی به این منطقه 24 ساعت شبانه روز با متروبوس امکان پذیر است.  به طور متوسط  60 دقیقه بین Beylikdüzü و Zincirlikuyu توسط متروبوس طول می کشد. به غیر از متروبوس، اتوبوس های سریع السیر از تکسیم به سمت منطقه حرکت می کنند، اتوبوس 145T مستقیماً به محله های جمهوریت، باریش و متروپولیتن از تکسیم می رود و اتوبوس 145 مستقیماً به محله عدنان کاهوچی از تکسیم می رود. از آنجایی که منطقه Beylikdüzü در بزرگراه E-5 قرار دارد، حمل و نقل را می توان با تمام وسایل حمل و نقل عمومی که از Yenibosna و Bakirköy به سمت Büyükçekmece حرکت می کنند، ارائه کرد.
فرودگاه بیلیکدوزو آتاتورک  13 کیلومتر با شما فاصله دارد. 2 جاده ارتباطی از Beylikdüzü به TEM ، Hadımkoy و Esenyurt وجود دارد.

ملک های زیر ۱۰۰ هزار دلار

امکانات منطقه بیلیک دورو

  • بیمارستان و مراکز درمانی در هر محله
  • مراکز آموزشی کاملا مدرن و در حال پیشرفت
  • داشتن مدارس ترک دولتی، غیز انتفاعی و اینترنشنال برای کودکان و نوجوانان ایرانی
  • وجود کافه ها، رستوران ها و مراکز تفریحی در طول ساحل
  • داشتن مراکز خرید لوکس مانند مارمارا پارک و آکباتی و...

محله-های-بیلیکدوزو-استانبول

محله های بیلیکدوزو

عدنان قهوه چی

 بویوک شهیر

 دره آغزی

 باریش

 جمهوریت

 مرمره

ساحل

 گورپینار

 یاکوپلو

کاواکلی

فاصله تا مناطق اصلی استانبول

فاصله تا تکسیم: ۵۰ دقیقه

فاصله تا میدان باکرکوی: ۲۰ دقیقه

فاصله تا مجیدیه کوی: ۴۰ دقیقه

فاصله تا سلطان احمد: ۴۰ دقیقه

فاصله تا بشیکتاش: ۶۰ دقیقه

فاصله تا کادیکوی: ۶۴ دقیقه

فاصله تا لونت: ۵۸ دقیقه

فاصله تا فرودگاه استانبول: ۵۱ دقیقه

فاصله تا ساریر: ۷۰ دقیقه

مراکز خرید در بیلیکدوزو استانبول


بیلیکدوزو به خاطر مراکز خرید فراوان شهرت دارد. در برخی منابع به Beylikdüzü "بهشت خرید" گفته می شود.  با این حال، این وضعیت اخیرا تغییر کرده است. مراکز خرید باکیفیت و بزرگ تازه افتتاح شده باعث تعطیلی مراکز خرید کوچک قدیمی و کاهش تعداد مراکز خرید شده است. به لطف این رقابت قوی، تنها مراکز خرید واجد شرایط زنده ماندند. از آنجایی که طبقات پایین ساختمان ها در بیلیکدوزو برای استفاده تجاری باز نیستند، ساکنان بیلیکدوزو از سوپرمارکت های غول پیکر برای خرید استفاده می کنند. بنابراین به جای فرهنگ بازار، فرهنگ فرابازاری در منطقه حاکم است.

مراکز خرید در بیلیکدوزو:

  1. Beylikdüzü Migros AVM
  2. Perla Vista AVM
  3. Beylicium AVM
  4. White Corner AVM
  5. Beylik Pazarı
  6. Adnan Kahveci Çarşamba Pazarı
  7. Stars AVM
  8. Sürmen Center
  9. Kaya Milennium
  10. Paradise AVM
  11. Uyum Çarşı Beykent
  12. Atrium Çarşısı

جاذبه-های-گردشگری-بیلیکدوزو

معرفی ۴ جاذبه های گردشگری منطقه بیلیکدوزو

  • وست مارینا

یکی از بهترین ها در محله بیلیک دوزو، ساحل وست ماریناست. اگر اهل ورزش های آبی هستنید حتما به این ساحل بروید و از امکانات آن لذت ببرید. این ساحل موفق شد در سال ۲۰۱۴ جایزه ماوی بایراک یا پرچم آبی را از آن خود کند.

  • موزه موجودات دریایی - کنعان ماهیگیر

این موزه توسط شخصی به نام کنعان در دهه ۸۰ تاسیس شد. کنعان کارش را از یک فروش ماهی چرخ دستی شروع کرد و امروزه موفق شده یک رستوران زنجیره ای بزرگ دریایی تاسیس کند. موزه موجودات دریایی در کنار رستوران زنجیره ای قرار دارد و می توانید در این موزه هزاران گونه دریایی ۵۰ گرمی تا ۵۰۰ گرمی را مشاهده کنید.

  • بندر آلتاش یاکوپلو

بیش از ۴۲ درصد حمل و نقل کانتری در بندر آلتاش یاکوپلو استانبول انجام می شود و ۷ درصد از درامد ارزی ترکیه توسط این بندر تامین می شود.  این بندر خود را در ردیف ۳۸ مین بنادر بزرگ حما و نقل دریایی جای داده است.

  • مرکز خرید مارمارا پارک

مرکز خرید مارمارا پارک در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و دارای ۳ طبقه با ۲۰۰ فروشگاه است. در این مرکز خرید اکثر برندهای معروف نظیر  زارا، برشکا، کوتون، پول اند بر و … شعبه دارند و شما می توانید از البسه گرفته تا لوازم خانگی را در مارمارا پارک خریداری کنید.


تعداد نظرات : 1
  • Milpark Istanbul | پروژه میل پارک استانبول - آقای ترکیه
    15 شهریور 1401
    […] این پروژه در یکی از مناطق رو به رشد استانبول منطقه بیلیکدوزو قرار دارد و به علت نزدیکی به دریا و اتوبان‌های اصلی […]