بیمه در ترکیه، با انواع بیمه در ترکیه آشنا شوید

بیمه در ترکیه، با انواع بیمه در ترکیه آشنا شوید

15 شهریور 1401

حقوقی

بیمه در ترکیه، با انواع بیمه در ترکیه آشنا شوید
بیمه در ترکیه دارای ۲ نوع می باشد. مانند ایران، در ترکیه نیز بیمه وجود دارد و می توانید بسته به شرایطی از حقوق بازنشستگی و خدمات درمانی استفاده کنید. در ترکیه ۲ نوع بیمه برای اتباع خارجی وجود دارد که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

انواع بیمه در ترکیه

در ترکیه دو نوع بیمه وجود دارد بیمه SGK و بیمه خویش فرما بیمه SGK
همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه

بیمه SGK

SGK بیمه ای است که از طرف کارفرما پرداخت می شود. این بیمه زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی  فعالیت می‌کند. زمانیکه شما در ترکیه استخدام شدید، کارفرما شما را بیمه می کند . هم شما و هم خانواده‌ تان می‌ توانید از خدمات آن بهره‌ مند شوید. حق بیمه شما را کارفرما پرداخت می کند و شما هیچ مبلغی را پرداخت نخواهید کرد. دختران پس از ۱۸ سالگی تا ازدواج و پسران تا ۲۵ سالگی به‌ شرط تحصیل و تا ۱۸ سالگی بدون تحصیل، تحت پوشش بیمه شما خواهند بود.
ملک های زیر ۱۰۰ هزار دلار

بیمه خویش فرما

بیمه خویش فرما بیمه ای است برای افرادی که صاحب کسب و کاری هستند و خود را بیمه می کنند. مانند ایران هر شخصی که سن و مدت زمان کاری خود را بگذراند می تواتند بازنشسته شوند و حقوق بازنشستگی دریافت کنند. مدت کار برای بیمه خویش فرما ۹۰۰۰ روز و برای SGK، ۷۲۰۰ روز است. انواع بیمه در ترکیه سن بازنشستگی برای مردان ۶۵ و برای زنان ۶۳ سال می باشد. اگر شما در ترکیه شرکتی ثبت کنید و اقامت کاری دریافت کنید بیمه شما از نوع خویش فرما و اگر در یک شرکت استخدام شوید بیمه شما از نوع SGK است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که اقامت کاری ندارید و اقامتتان از نوع توریستی، تحصیلی و یا خرید ملک است شماهم باید خود را بیمه کنید زیرا اداره مهاجرت بیمه را برای اتباع خارجی اجباری کرده است. شما باید قبل راندوو اقامت ترکیه از شرکت های معتبر بیمه دریافت کنید که هزینه آن بسته به سن و مزایا متغییر می باشد. این بیمه برای اتباع خارجی سابقه محسوب نخواهد شد و بازنشتگی ندارد. از این بیمه تنها  می توانید در مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه بهره مند خواهید شد.