کیملیک کارت ترکیه

کیملیک کارت ترکیه

15 شهریور 1401

حقوقی

کیملیک کارت ترکیه
کیملیک کارت همان کارت اقامت شما در ترکیه است. برای ورود به کشور ترکیه برای اتباع ایرانی  ویزای ۳ ماهه توریستی صادر می شود اماچنانچه فرد بخواهد بیشتر از این مدت زمان در ترکیه سکونت داشته باشد نیاز دارد کارت اقامتی چه کوتاه مدت، چه بلند مدت دریافت کند به این کارت اقامت، کیملیک کارت گفته می شود. کیملیک کارت ترکیه

کیملیک کارت ترکیه چیست؟

کیملیک کارت همان کارت اقامت شما در ترکیه است که به آن  T.C. kimlik kart  گفته می شود  روی آن شماره دارد که برای هر کسی مجزا است . این کارت به فرد متقاضی این امکان را می دهد که به مدت ۳ الی ۱۲ ماه بیش از مدت تعیین شده ی قانونی در کشور ترکیه حضور داشته باشد. لازم به ذکر است که دریافت این کارت به معنی اخذ اقامت دائم نمی باشد. چنانچه فرد کارت اقامت (کیملیک) را دریافت نکند و بیش از مدت تعیین شده در ترکیه اقامت داشته باشد باید جریمه پرداخت کند و یا ممکن است به ترکیه ممنوع الورود شود.
در آقای ترکیه هدفمند تبلیغ کن

مدارک مورد نیاز برای اخذ کیملیک کارت

  • اصل پاسپورت به همراه کپی رنگی از پاسپورت و صفحه‌ای که مهر ورودتان در آن خورده است.
  • ارائه پرینت رنگی فرم تکمیل شده درخواست اجازه اقامت.
  • شماره مالیاتی
  • کپی رنگی بیمه نامه همراه با مهر و امضا
  • چهار قطعه عکس شش در چهار
  • گواهی تمکن مالی
  • اثبات اقامت (همانند ارائه اجاره خانه ثبت شده در دفتر رسمی)
  • برگه اقامتگاه (جهت دریافت به اداره نفوس مراجعه نمایید)
  • برگه عدم سوء پیشینه، اثبات عدم دریافت کمک مالی.
کیملیک کارت کیملیک کارت
درخواست مشاوره در ترکیه

گم کردن کیملیک کارت و مراحل لازم برای صدور مجدد آن

چنانچه کارت کیملیک خود را گم کردید ، از این طریق اقدام به گرفتن کارت جدید کنید. ۱.در مرحله ی اول به اداره پلیس منطقه ای که مدارک خود را گم کرده اید بروید و اظهارکنید که مدارکتان را دزدیده اند(اگر اظهار به دزدیده شدن کارت خود نکنید، ممکن است که پلیس اهمیتی به این موضوع ندهد.) ۲.چنانچه آدرس منزلتان را در اداره نفوس ثبت نکرده اید، با کپی کیملیک اعضای خانواده و اجاره نامه منزل به اداره نفوس محل سکونت خود رفته و برگه ثبت آدرس را بگیرید. ۳.سپس با به همراه داشتن گزارش دریافتی از پلیس، برگه نفوس، یک قطعه عکس برای هر فرد خانواده و کپی پاسپورت همه افراد خانواده به اداره مهاجرت شهر زندگی‌تان مراجعه می‌کنید. اگر از کارت اقامت خود کپی هم دارید، کپی آن‌ها را نیز به همراه داشته باشید. ۴.در اداره مهاجرت بعد از دیدن مدارک توسط مامور، مبلغ ۸۰ دلار آمریکا و ۷۲لیر به بانک واقع در همان اداره بپردازید . ۵.سپس قبوض پرداختی را به همراه مدارک به گوچ ادارسی تحویل دهید . صدور دوباره این کارت حدود یک ماه زمان خواهد برد، در نهایت ما توصیه می‌کنیم در نگهداری از کارت اقامت خود بسیار توجه کنید چرا که گم کردن آن هم هزینه مالی و هم هزینه زمانی بسیاری برای شما خواهد داشت.