بلک فرایدی در ترکیه سال 2023 چه تاریخی است و از کجا خرید کنیم؟

بلک فرایدی در ترکیه سال 2023 چه تاریخی است و از کجا خرید کنیم؟

26 دی 1402

دانستنی

بلک فرایدی در ترکیه سال 2023 چه تاریخی است و  از کجا خرید کنیم؟

بلک فرایدی در ترکیه در روز جمعه 24 نوامبر امسال برگزار می شود. اگرچه بلک فرایدی که بزرگترین دوره تخفیف سال است، از ساعت 00:00 روز جمعه 24 نوامبر آغاز می شود، اما در سال های اخیر بسیاری از برندها و سایت های تجارت الکترونیک از ابتدای آبان ماه، تخفیف های داغ اولیه را به مصرف کنندگان ارائه می دهند. اگر قصد دارید در این حراج حضور داشته باشید از تورها جا نمانید . بلک فرایدی (جمعه سیاه )در ترکیه، با سایر کشورهای جهان متفاوت می باشد. زیرا این حراج به مدت ۱ هفته در شهر های بزرگ ترکیه از جمله استانبول، ازمیر، آنکارا برقرار است. در این مقاله شما را با بلک فرایدی در ترکیه آشنا کنیم.

فهرست مطالب

تاریخچه بلک فرایدی

بلک فرایدی در ترکیه

تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۳ ترکیه

کدام فروشگاه ها و مراکز خرید در بلک فرایدی تخفیف دارند؟

توصیه‌ها و نکاتی که به شما در خرید بلک فرایدی کمک خواهند کرد

بلک فرایدی در استانبول، فرصتی استثنایی

بهترین مراکز خرید استانبول برای بلک فرایدی

تاریخچه بلک فرایدی

جمعه سیاه ( Black Friday) یا حراج جمعه در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر به‌شمار رفته و آغاز آیین خرید برای کریسمس حساب می‌شود. در واقع جمعهٔ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکت‌ها این اجازه را به کارکنان خود می‌دهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند. سال‌ها است که این روز، شلوغترین روز برای فروشنده‌ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنتهای دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده‌است.

بیشتر بخوانید: لیست پزشکان ایرانی در استانبول

این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه‌ها قبل از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند قرن‌ها است که صفت سیاه در فرهنگ‌های مختلف برای توصیف رویدادی بدشگون استفاده می‌شد. در تاریخ آمریکا، عبارت «جمعه سیاه» به رسوایی بازار طلا، در روز ۲۴ سپتامبر سال ۱۸۶۹ اشاره دارد.

پس از پایان جنگ داخلی آمریکا، بین ایالات متحده آمریکا و ایالات مؤتلفه آمریکا، نوبت به دوران دوازده ساله بازسازی آمریکا رسید. بدین ترتیب، ایالت‌های شکست خورده جنوبی، مورد بازسازی ایالت‌های شمالی پیروز قرار گرفتند. دو تن از زمین خواران آن دوره به نام جِی گولد (Jay Dick) و جیمز فیسک (James Fisk) به واسطه خریدهای عمده در مدتی کوتاه، انحصار موقت طلا را به دست گرفتند. آن‌ها از این طریق سود کلانی به دست آوردند. دولت وقت که به‌موقع متوجه این سوءاستفاده نشد، حجم طلای بالایی را روانه بازار کرد تا قیمت از دست رفته ثابت شود. اما در نهایت، زندگی بسیاری ویران شد، و از آن روز به نام جمعه سیاه یا بلک فرایدی یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

منبع: ویکی پدیا

بلک فرایدی ، سنتی آمریکایی است، اما در کشورهای دیگری چون کانادا، سنگاپور، بریتانیا، برزیل، مکزیک، هند، ترکیه، فرانسه و بسیاری از کشورهای سراسر جهان نیز رواج دارد و میزان فروش اجناس در این روز حداقل دو برابر روزهای معمولی می‌شود.

برخی از کشورها هم بلک فرایدی مخصوص به خود را دارند. مثلا فروشگاه اینترنتی سوق در امارات نیز حراج‌های فوق‌العاده‌ای با عنوان جمعه سفید دارد. در بریتانیا نیز آخرین جمعه‌ی قبل از کریسمس، بلک فرایدی نام‌گذاری شده است. اکنون خیلی‌ها جمعه سیاه را با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مانند آمازون می‌شناسند. این فروشگاه‌های اینترنتی از چند روز قبل تا چند روز بعد از بلک فرایدی ، کالاهای خود را با تخفیف‌های ویژه به فروش می‌رسانند.

طبق آخرین آمار، تقریبا نیمی از مردم آمریکا در حراجی Black Friday خرید می‌کنند و به همین دلیل ، این رویداد اهمیت بسیار زیادی برای فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی دارد.

بلک-فرایدی-در-ترکیه

همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه

بلک فرایدی ترکیه

بلک فرایدی که به ترکی به «جمعه سیاه» ترجمه می‌شود، نامی است که به جشنواره خرید در سراسر جهان داده می‌شود. در این جشنواره خرید که در ترکیه به نام جمعه افسانه ای یا جمعه باشکوه نیز شناخته می شود، ده ها برند تا 80 درصد تخفیف ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: راه های دریافت پاسپورت ترکیه

همانظور که در بالا نیز اشاره کردیم این حراج در سرتا سر شهرهای بزرگ ترکیه برقرار است و به مدت ۱ هفته ادامه دارد . به همین دلیل ازدحام جمعیت در فروشگاه های این شهر کمتر از مغازه های سایر کشورهاست.

در طی این یک هفته، اغلب می توانید کالاهای موردنظرتان را از مراکز خرید این شهرها، با ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف خریداری کنید ولی بعد از ۱ تخفیف کالاها از ۷۰ درصد به ۲۰تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می کنند. در حراج بلک فرایدی یا جمعه سیاه ترکیه اجناسی ماننده وسایل خانگی، کفش و پوشاک، لوازم آرایشی لوازم الکترونیکی مثل کنسول بازی ، محصولات اپل و دوربین های دیجیتال عرضه می شوند.

با نزدیک شدن به جمعه سیاه در ترکیه 2023، خریداران می توانند انتظار خریدی با تخفیف های عالی را داشته باشند. چه به دنبال لوازم الکترونیکی، پوشاک، کالاهای خانگی یا هر چیز دیگری باشید، در جمعه سیاه با تخفیف های باورنکردنی روبرو خواهید شد.

در طول بلک فراید (جمعه سیاه) در ترکیه 2023، انتظار می‌رود که جمعیت عظیمی از خریداران مشتاق را ببینید که فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین را پر می‌کنند.نه تنها می توانید انتظار تخفیف های شدید روی طیف گسترده ای از محصولات داشته باشید، بلکه خرده فروشان ممکن است بسته های انحصاری جمعه سیاه یا معاملات هدیه با خرید را نیز ارائه دهند.

تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۳ ترکیه

تاریخ بلک فرایدی در سال 1402 در در روز جمعه 24 نوامبر (3 آذر) است.

کدام فروشگاه ها و مراکز خرید در بلک فرایدی تخفیف دارند؟

تاریخ شروع تخفیف ها در فروشگاه های مختلف متفاوت است. به طوری که برخی از فروشگاه ها از 22 نوامبر تخفیف های خود را آغاز می کنند، در حالی که برخی دیگر فقط در جمعه سیاه تخفیف دارند.

در این تخفیف ها برخی از محصولات فناورانه نیز با قیمت های پایین با مصرف کنندگان دیدار خواهند کرد. شما می‌توانید افت قیمت را در بسیاری از طیف‌های محصولات، به‌ویژه تخفیف‌های تلفن جمعه سیاه مشاهده کنید. به طور کلی تمامی مراکز خرید و برندها در این روز تخفیفات فوق العاده ای دارند و شما می توانید تمامی اجناس را با قیمت مناسب تری خریداری کنید.

فروشگاه های آنلاین هم تخفیفات قابل توجهی را دارندبه عنوان مثال ترندیول از تاریخ 7 نوامبر تخفیفات خود را شروع می کند و تا 12 نوامبر  ادامه دارد و مجدد از 22 نوامبر  شروع و تا 24 نوامبر (3 آذر) ادامه دارد.

همچنین تخفیفات برندهای کمپانی ایندیتکس فقط 1 روز در تاریخ 24 نوامبر است. 

همچنین هپسی بورادا تخفیفات بلک فرایدی خود را از تاریخ 21 نوامبر شروع می کند و تا تاریخ 25 نوامبر ادامه دارد.

جمعه-سیاه-در-ترکیه

در آقای ترکیه هدفمند تبلیغ کن

تخفیفات بلک فرایدی آقای ترکیه

شما می توانید از انواع خدمات تبلیغاتی سایت آقای ترکیه با تخفیف 50 درصدی بهره مند شوید. برای مشاهده تبلیغات در سایت و پیج اینستاگرام آقای ترکیه به لینک قرمز رنگ مراجعه کنید.

تبلیغات در ترکیه

توصیه‌ها و نکاتی که به شما در خرید بلک فرایدی کمک خواهند کرد

  • یکی از بهترین چیزهایی که در جمعه سیاه در ترکیه یا استانبول می‌توانید بخرید، لباس و پوشاک است. اغلب مغازه‌های پوشاک تخفیف 70 درصدی دارند و حتی برندهای معتبر از این قاعده مستثنا نیستند.
  • یک لیست خرید تهیه کنید. قبل از روز بزرگ، کمی وقت بگذارید تا اقلامی را که می خواهید بخرید شناسایی کنید. این به شما کمک می کند متمرکز شوید و از خریدهای ناگهانی خودداری کنید.
  • بودجه تعیین کنید،  با تخفیف های بسیار وسوسه انگیز، بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. این به شما کمک می کند از خریدهای غیرضروری جلوگیری کنید.
  • برای خرید پوشاک و لباس در اولین فرصت ممکنه به مغازه مراجعه کنید تا حق انتخابتان را به هیچ عنوان از دست ندهید. شاید بد نباشد که قبل از شروع این رویداد به مغازه‌های منتخبتان سری بزنید و لباس‌هایی که می‌خواهید را انتخاب کنید و از جنس و اندازه و تن‌خورشان مطمئن شوید.
  • در جمعه سیاه در ترکیه پوشاک خارج از فصل را با قیمت‌های بسیار بهترین می‌توانید خریداری کنید. به عنوان مثال لباس‌های تابستانی قیمت بسیار کمتری به نسبت لباس‌های زمستانی خواهند داشت و تخفیف بیشتری را شامل می‌شوند.
  • برای خرید برندها می‌توانید به زرلو سنتر و ایستینیته پارک بروید. آن‌ها اجتماع بزرگی از برندها را تشکیل می‌دهند. مخصوصا در مرکز خرید زورلو اجناس غیر برند را با قیمت بسیار خوبی می‌توانید خریداری کنید.
  • استراتژی خرید خود را برنامه ریزی کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در فروشگاه خرید کنید یا آنلاین.
  • حراجی این روز به فروشگاه‌های آنلاین نیز سرایت کرده است بنابراین اگر حوصله در صف ماندن را ندارید، می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین مانند ترندویل سری بزنید. آن‌ها همان قدر که مغازه‌های بیرون تخفیف دارند، دارای تخفیف هستند.
  • برای خرید برندها ترک با کیفیت می‌توانید به بازار و میدان تقسیم مراجعه کنید.
  • زیاد بر روی لوازم‌خانگی متمرکز نشوید. قیمت آن‌ها به‌صورت عمده چندان تغییر نخواهد کرد.
  • از دست‌فروش‌ها خرید نکنید. اغلب آن‌ها اجناس تقلبی را در این روز به فروش می‌رسانند.
  • برای فروش لباس‌های زمستانی اغلب قیمت قبل از تخفیف را گران‌تر می‌نویسند و با تخفیف به قیمت اصلی می‌رسانند. حتما حواستان را جمع کنید و به صرفه خرید کنید.

بلک-فرایدی-در-استانبول

بلک فرایدی در استانبول، فرصتی استثنایی

بلک فرایدی در استانبول بهترین فرصت برای خرید انواع پوشاک، لوازم الکترونیکی و ... است و برندهای مطرح دنیا در این روز ها حراجی مناسبی دارند. بسیاری از افراد این فرصت را غنیمت می شمارند تا هم به ترکیه به عنوان گردش و تفریح سفر کنند و هم از تخفیفات عالی این روزها بهرمند شوند. جمعه سیاه یا بلک فرایدی در ترکیه با سایر کشورهای جهان متفاوت است. جمعه سیاه در شهرهای بزرگی چون استانبول، ازمیر، آنکارا از ۲۹ نوامبر (۸ آبان) آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد. به همین خاطر ازدحام جمعیت در فروشگاه های این کشور کمتر از فروشگاه های سایر کشورهاست. در طی این یک هفته اغلب می توانید کالاهای مدنظرتان را از مراکز خرید با ۳۰ تا ۷۰ درصد با تخفیف خریداری کنید. در ادامه شما را با بهترین مراکز خرید استانبول برای خرید در جمعه سیاه به همراه آدرس آشنا خواهیم کرد.

بهترین مراکز خرید استانبول برای بلک فرایدی

استانبول پر از مراکز خرید است و شما می توانید در این مراکز خرید از حراجی بهرمند شوید. ما قصد داریم به شما بهترین مراکز خرید استانبول را برای بلک فرایدی معرفی کنیم تا بتوانید زمان خود را مدیریت کنید.

• مرکز خرید مارینا ویاپورت استانبول – viaportmarina Istanbul

برای رفتن به ویاپورت مارینا از تکسیم سوار متروبوس شوید و در ایستگاه لونت پیاده شوید و بعد سوار اتوبوس بیکوز ۱۲۱ آ شده و بعد از ۱ ساعت در ایستگاه بیکوز بلدیه پیاده شوید.

مرکز خرید استانبول مال - Mall of Istanbu

در این مرکز خرید می توانید برند های معروفی مانند ال سی واکیکی، میس سلفریح، ویکتوریا سیکرت، دکالتون و … را در آن مشاهده کنید. میدان تکسیم، میدان اصلی استانبول است و می توان گفت ۹۰ درصد از گردشگران با این میدان آشنا هستند و همیشه سوال آن ها این است که از میدان تکسیم چطور به مکان مد نظر برسیم. برای رفتن به مرکز خرید استانبول مال از میدان تکسیم باید سوار مترو یه سمت ینی کاپی شد و در ینی کاپی پیاده شوید و باقی مسیر را با اتوبوس خطی ۱۴۶ تی بروید. این اتوبوس شما را دقیقا روبه روی مرکز خرید استانبول مال پیاده می کنند.  

• مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول - Istinye Park

در مرکز خرید ایستینیه مطرح ترین برند های دنیا را خواهید دید، برند هایی نظیر : پرادا، آرمانی، شنل، دیور و مارک های شیک ترک دیگر مانند Max Mara و زارا . ترکیه، استانبول، سرییر، خیابان کادسی، محله پینار یکی از بهترین روش ها برای رفتن به ایستینیه استفاده از اتوبوس های استانبول است، کافی است در ایستگاه ایستینیه پارک از اتوبوس پیاده شوید و یا می توانید سوار خط مترو استانبول شده و در ایستگاه ایازآقا ITU-Ayazaga پیاده شوید، ۵۰۰ متر آن طرف تر با کمی پیاده روی ایستینیه را خواهید دید.  

• مرکز خرید فروم استانبول - Forum Istanbul

در این مرکز خرید می توانید از برندهای معتبری نظیر Tepe Home، Saturn،Teknosa ،Bimex YKM،C&A، M&S ، Zara و... خرید کنید برای رفتن به مرکز خرید بزرگ فروم می توانید از وسایل نقلیه عمومی ترکیه استفاده کنید، تنها کافیست سوار مترو استانبول شوید به طرف ایستگاه Mecidiyekoy حرکت کنید. در این ایستگاه پیاده شده، سپس سوار خط اتوبوس ۳۲M شوید و در ایستگاه Forum Istanbul / Kocatepe پیاده شوید. مرکز خرید فروم استانبول را در ایستگاه خواهید دید. و اما اگر قصد بازدید از مرکز خرید فروم را با اتوبوس دارید، به سمت ایستگاه ۳۲ Cevatpaşa – Eminönü ، ۳۲A Cevatpaşa – Beyazıt و ۳۲T Cevatpaşa - Mecidiyeköy به ترتیب حرکت کنید و در آخر در ایستگاه Kartaltepe پیاده شوید.  

• مرکز خرید زورلو استانبول -Zorlu Center

زورلو در قلب و مرکز شهر استانبول ، درست در مرکز شهر استانبول قرار گرفته. از این رو، دسترسی به این مرکز خرید بسیار سهل و آسان است. به خصوص با استفاده از وسایل نقلیه عمومی ماننده مترو و یا اتوبوس حتی می توایند زود تر از تاکسی به این مرکز خرید می رسید. در ایستگاه گایرتپه Gayrettepe ۷ از مترو پیاده شوید و با توجه به تابلو های راهنما به سمت زورلو پیاده دوی کنید.  

• مرکز خرید پالادیوم استانبول -Palladium

پالادیوم استانبول در منطقه آسیایی استانبول قرار گرفته است و بهترین را ه برای رسیدن به این مرکز خرید محبوب ترکیه ای استفاده قطار زیر زمینی است. تنها کافیست به ایستگاه کاباتاش رفته و از آنجا با کشتی های مسافربری به کادیکوی بروید تا در آنجا با اتوبوس و یا تاکسی به راحتی به پالادیوم برسید.  

• مرکز خرید کانیون استانبول - Kanyon Istanbul

برای رسیدن به این مرکز خرید در استانبول می توانید از مترو استفاده کنید، سوار نزدیک ترین ایستگاه مترو اطراف خود شوید به سمت ایستگاه Levent حرکت کنید و در این ایستگاه از مترو پیاده شوید تا کانیون را ببینید

تعداد نظرات : 7
  • مهناز محمدی
    27 آبان 1402
    سلام اطلاعاتتون خیلی عالی بود .مشکل اینه که من خواستم از تورها تهیه کنم همش 2 نفره حساب میکنن و 1 نفر تنها ندارن .اینجوری براک گرون میشه
  • احمد مصطفایی
    23 آبان 1402
    سلام از کی شروع میشه جمعه سیاه تا کی ادامه داره
    ادمین آقای ترکیه
    23 آبان 1402
    سلام یبک فرایدی در ترکیه از 24 نوامبر شروع میشه تا یک هفته ادامه داره ولی بزرگترین تخفیفات در روز 24 نوامبر هست و در روزهای دیگر تخفیفات کمتر هسا
  • رضا نعمتی
    16 آبان 1402
    سلام وقت بخیر. ممنون از مطلب خوبتون. میشه درباره نخفیفات ترندیول بگید که از کی شروع میشه؟
    ادمین آقای ترکیه
    16 آبان 1402
    سلام دوست عزیز. تخفیفات ترندیول از 7 نوامبر شروع میشه و تا 12 نوامبر ادامه داره
  • میلاد
    15 آبان 1402
    سلام نماز جعه هم مشمول بلک فرایدی میشه و تخفیف می خوره؟؟
    ادمین آقای ترکیه
    15 آبان 1402
    سلام وقت بخیر منظورتون از نماز جمعه چیه؟
  • MeHdi jazayeri -iran
    8 آذر 1401
    درود ، خواهش میکنم اگه مرکز خریدی در استانبول نزدیک میدان تقسیم میشناسید که تخفیف دارن لطف کنید با شماره ۰۹۱۳۳۸۴۶۰۲۲ تماس بگیرید. منظورم بلک فرایدی
  • ناشناس
    6 آذر 1401
    ایا فرودگاهها اجازه حمل خرید زیادو میدن یا باید باربر بدی بیاره
    ادمین آقای ترکیه
    6 آذر 1401
    سلام. شما تا یه حدی می تونید بار بیارید و اگر بار اضافه تری داشته باشید باید پول اضافه بارتونو پرداخت کنید.
  • عای
    2 آذر 1401
    آدرس مکا نها رو لطف کنید اعلا م بفرمایید یا فقط یه فکر تور و خالی کردن جیب مردم با این تبلیغات دروغ
    ادمین آقای ترکیه
    2 آذر 1401
    سلام دوست عزیز. ما برگزار کننده تور نیستیم و مطالب و فقط برای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران عزیز میذاریم.