منطقه آوجیلار استانبول، با منطقه شکارچی استانبول آشنا شوید!

منطقه آوجیلار استانبول، با منطقه شکارچی استانبول آشنا شوید!

22 شهریور 1402

ترکیه گردی

منطقه آوجیلار استانبول، با منطقه شکارچی استانبول آشنا شوید!

امروز قصد داریم در وبلاگ آقای ترکیه درباره منطقه آوجیلار استانبول صحبت کنیم. آوجیلار نام منطقه ای در قسمت غربی، سمت اروپایی استانبول است. این منطقه به دلیل داشتن امکانات فوق العاده خود مثل بزرگترین دانشگاه استانبول، وجود خیابان هایی که پر از رستوران های دریایی، مراکز خرید مدرن هستند ، وجود بزرگترین بندرگاه ترکیه در این منطقه و ... به یکی از مناطق معروف استانبول تبدیل شده است. قیمت آپارتمان در منطقه آوجیلار استانبول چند است؟ این منطقه چه جاذبه های گردشگری دارد؟ هتل های معروف در آوجیلار کدامند؟ و ... در این مقاله می خواهیم پاسخ سوالات را بدهیم و شما را با منطقه آوجیلار استانبول بیشتر آشنا کنیم پس تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

نقشه آوجیلار استانبول

نقشه منطقه آوجیلار استانبول

همه چزی درباره ی زندگی در ترکیه

منطقه آوجیلار استانبول کجاست؟

آوجیلار در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد که از شرق با دریاچه کوچوک چکمجه و منطقه کوچوک چکمجه، از شمال با منطقه باشاک شهیر، از غرب با اسنیورت و بیلیکدوزو، از شمال با باهچه شهیر و از جنوب با دریای مرمره هم مرز است. این منطقه یک خط ساحلی دارد که اطراف آن از امکانات بی نظیری مانند کافه، رستوران، مسیرهای پیاده روی و... بهره مند است. در منطقه آوجیلار استانبول خیابان معروفی به نام مارمارا جادسی وجود دارد که سنگ فرش است. این خیابان پر از مراکز خرید مدرن، مغازه های پوشاک، جواهرفروشی، ساعت فروشی و … می باشد که تا ساحل ادامه دارد. همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه های پردیس استانبول در منطقه آوجیلار قرار دارد که در آن رشته هایی مثل مدیرت مهندسی، تربیت بدنی، ادبیات و دامپزشکی تدریس می شود. یکی از ویژگی های منطقه اوجیلار معماری باستانی عثمانی در بناهای متعدد آن و زمین ها و مزارع سنتی است. این منطقه دارای ویژگی هایی مانند دریا، دریاچه، طبیعت و آثار تاریخی است.

 آوجیلار که در حاشیه غربی شهر قرار دارد، یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین محله های استانبول است. این منطقه به خاطر بازارهای شلوغ و بازارهای سنتی، مساجد و بناهای تاریخی زیبا، و خیابان های رنگارنگ پر از کافه ها و رستوران ها شناخته شده است همچنین خانه بسیاری از بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی استانبول است.

بیشتر بخوانید: اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

تاریخچه منطقه آوجیلار استانبول

این منطقه تا قبل از دوره جمهوریت به عنوان دهکده ای بود که رومی ها، ارمنی ها و یونانی ها در آن زندگی می کردند. هر ساله افراد ثروتمند به این منطقه می آمدند و جشن های شکار برگزار می کردند به همین دلیل نام این منطقه آوجیلار که در زبان ترکی به معنی شکارچی است گذاشته شد. منطقه اوجیلار تا قرن ۲۰ یک روستا و منطقه کوچک در کنار ساحل بود ولی از دهه ۱۹۸۰ شروع به رشد و پیشرفت کرد و به میزان قابل توجهی در این منطقه خانه و مسکن ساخته شد.

آوجیلار که قدمت آن به دوران باستان بازمی‌گردد، منطقه‌ای مهم در استانبول بوده و نقشی اساسی در توسعه شهر ایفا کرده است. این منطقه در قرن پانزدهم توسط امپراتوری عثمانی فتح شد و بسیاری از بناها و بناهای این منطقه به این دوره بازمی‌گردد. تأثیر معماری عثمانی‌ها هنوز در این منطقه مشهود است و مساجد و سازه‌های تاریخی خیره‌کننده در چشم‌انداز پراکنده هستند. در سال های اخیر، آوجیلار استانبول دستخوش توسعه و نوسازی قابل توجهی شده است. با تأسیس چندین دانشگاه و مؤسسه آموزشی، این منطقه به مرکز پرهیاهوی یادگیری و نوآوری تبدیل شده است. این امر جمعیت متنوعی را چه از داخل ترکیه و چه از خارج به خود جذب کرده است و به فضای پر جنب و جوش و جهانی منطقه افزوده است.

قیمت آپارتمان در منطقه آوجیلار استانبول

قیمت آپارتمان در آوجیلار نسبت به ماه گذشته 4.46 درصد افزایش پیدا کرده است. میانگین قیمت هر متر مربع در این منطقه حدود 23609 لیر می باشد یعنی اگر بخواهید یک آپارتمان خریداری کنید باید بین 1800000 تا 3000000 لیر بودجه داشته باشید. البته لازم به ذکر است که قیمت آپارتمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نسبت به امکانات آپارتمان قیمت ها متفاوت هستند. به طور کلی هزینه خانه ها و آپارتمان هایی که در مرکز منطقه اوجیلار و در نزدیکی دریا است تقریبا زیاد است. برای زندگی در این منطقه باید بودجه خود را افزایش دهید ولی شما می توانید با کمی جست و جو آپارتمان هایی مناسب با بودجه خود پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

اگر به دنبال قیمت اجاره و یا خرید آپارتمان در مناطق مختلف استانبول هستند می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

خرید آپارتمان در استانبول

اجاره آپارتمان در استانبول

محله-های-آوجیلار-استانبول

معرفی پروژه های ساختمانی ترکیه

معرفی محله های منطقه آوجیلار استانبول

  • محله جهانگیر
  • محله مرکز
  • محله مصطفی کمال پاشا
  • محله تخته کاله
  • محله یونیورسیتی
  • محله یشیل کنت
  • محله آمبارلی
  • محله گوموش پاشا
  • محله دنیز کوشکلر
  • محله فیروزکوی

بیشتر بخوانید: راه های دریافت اقامت ترکیه

امکانات آموزشی و درمانی منطقه آوجیلار

آوجیلار دارای امکانات آموزشی خوبی است. حدود ۳۰ مدرسه در این منطقه وجود دارد که شامل مدرسه ابتدایی، راهنمایی، مهد کودک، دبیرستان است. از امکانات درمانی این منطقه می توان به ۵ بیمارستان خصوصی با ظرفیت ۳۰۰ تخت اشاره کرد. همچنین در تمام محله های این منطقه مراکز درمانی دولتی وجود دارد. ۶ کلینیک و پلی کلینیک و ۹ مرکز درمانی دولتی در منطقه آوجیلار استانبول وجود دارد. ۲۰ بیمارستان و درمانگاه دولتی، ۲۵ درمانگاه و بیمارستان خصوصی در منطقه آوجیلار قرار دارد.

موسسات آموزشی زیادی در این منطقه وجود دارد. در میان این موسسات، دانشگاه استانبول پردیس Cerrahpaşa Avcılar از اهمیت بالایی برخوردار است. دانشکده های مهندسی، دامپزشکی و علوم ورزشی، دانشکده علوم فنی در محوطه دانشگاه وجود دارد. علاوه بر این، دانشگاه گلیشیم استانبول İstanbul Gelişim Üniversitesi نیز در این منطقه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی

دسترسی به منطقه آوجیلار استانبول

دسترسی به منطقه آوجیلار بسیار آسان است زیرا این منطقه بین دو اتوبان EBESH و TEMA که شاهراه های اصلی استانبول هستند قرار دارد. برای رسیدن به آوجیلار کافی است هر جا که هستید سوار متروبوس شوید و ایستگاه آوجیلار پیاده شوید. بزرگ ترین بندرگاه ترکیه، در منطقه اوجیلار قرار دارد که رتبه چهل و هشتمین بندرگاه بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است و در طول روز بیش از ۳۰۰۰ کانتینر تخلیه و یا بارگیری می شود.

مهم ترین شبکه حمل و نقل در منطقه آوجیلار متروبوس است، با استفاده از متروبوس می توان از Avcılar Merkez - ایستگاه متروبوس دانشگاه پردیس به Beylikdüzü و Kadıköy، Söğütlüçeşme  دسترسی داشت. همچنین دسترسی به بسیاری از مناطق استانبول با اتوبوس هایی که از روی بزرگراه عبور می کنند آسان است و می توانید با مینی بوس های Küçükçekmece که از روی بزرگراه عبور می کنند به ایستگاه Küçükçekmece Marmaray برسید.
هتل-در-آوجیلار

معرفی هتل های معروف در منطقه آوجیلار استانبول

هتل دابل تری بای هیلتون استانبول - DoubleTree by Hilton Istanbul-Avcilar

هتل دابل تری بای هیلتون استانبول هتل ۵ ستاره با فضای لوکس است که در منطقه آوجیلار قرار دارد. این هتل منظره زیبایی به دریای مرمره، دریاچه بویوک چکمجه دارد. از امکانات این هتل می توان به اینترنت رایگان، استخر، حمام ترکی، مرکز تناسب اندام، رستوران و ... اشاره کرد. فاصله هتل دابل تری بای هیلتون استانبول تا فرودگاه سابیها گوکچن ۵۲ کیلومتر، فرودگاه جدید ۲۹ کیلومتر، مرکز خرید مارمارا پارک ۴ کیلومتر، مرکز خرید مال آف استانبول ۱۱ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: راه های دریافت پاسپورت ترکیه

هتل آوجیلار ویزیون - Avcilar Vizyon Hotel

هتل آوجیلار ویزیون هتل ۳ ستاره در منطقه آوجیلار است که فقط ۵ دقیقه تا ایستگاه آوجیلار فاصله دارد. از امکانات این هتل می توان به اینترنت رایگان، پارکینگ، رستوران، تلویزیون داخل اتاق ها، ترانسفر، ... اشاره کرد. تمامی پرسنل های این هتل به زبان ترکی، انگلیسی و عربی مسلط هستند. فاصله هتل آوجیلار ویزیون تا فرودگاه سابیها گوکچن ۴۹ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۱ کیلومتر، تا مرکز خرید مارمارا پارک ۷ کیلومتر، تا بازار بزرگ استانبول ۱۹ کیومتر و تا مسجد سلیمانیه ۱۹ کیلومتر است.

آدرس: Gumuspala Mah. Haci Kadin Sok. No:1 Avcilar, 34510 Avcılar, Turkey

هتل آوجیلار اینچی - Avcılar İnci Hotel

هتل آوجیلار اینچی هتل سه ستاره در منطقه آوجیلار محله مرکز است. اتاق های این هتل با رنگ های زیبا تزئین شده اند و داخل اتاق ها دارای حمام خصوصی، یخچال کوچک، صندوق امانات و لوازم بهداشتی است. از امکانات این هتل می توان به ترنسفر، ورود حیوانات، پارکینگ، اینترنت رایگان، رستوران و .. اشاره کرد. تمامی پرسنل این هتل به زبان ترکی، انگلیسی، عربی و روسی مسلط هستند. فاصله هتل آوجیلار اینچی تا فرودگاه سابیها گوکچن ۵۰ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۰ کیلومتر، تا ساحل آوجیلار ۱ کیلومتر، تا مرکز خرید مال آف استانبول ۱۱ کیلومتر، تا استادیوم آتاتورک ۱۰ کیلومتر می باشد.

آدرس: Avcilar Merkez Mahallesi Engin Sokak No: 6 Istanbul / Avcilar, 34100 Avcılar, Turkey

هتل امیرهان - Hotel Emirhan Palace

هتل امیرهان یکی از هتل های خوب منطقه آوجیلار در محله دنیز کوشکلر است. ورود حیوانات به این هتل ممنوع می باشد. از امکانات هتل امیرهان می توان به رستوران، حمام خصوصی، پارکینگ، پذیرش، اینترنت و .. اشاره کرد. تمامی پرسنل در این هتل به زبان عربی، انگلیسی و ترکی مسلط هستند. فاصله هتل امیرهان تا فرودگاه سابیها گوکچن ۴۸ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۱ کیلومتر، تا برج گالاتا ۲۰ کیلومتر، تا مسجد آبی ۹ کیلومتر، تا بازار بزرگ استانبول ۱۹ کیلومتر، تا مسجد سلیمانه ۱۸ کیلومتر، تا مرکز خرید گالریا ۱۰ کیلومتر و تا مرکز خرید مارمارا پارک ۸ کیلومتر است.

آدرس: Denizköşkler Mahallesi E-5 Yanyol No:13/ A Avcılar, 34315 Avcılar, Turkey

هتل اکسپوسیتی - Hotel Expocity Istanbul

هتل اکسپوسیتی استانبول هتل ۳ ستاره ای است که در منطقه آوجیلار قرار دارد.تمام پرسنل آن به زبان ترکی، عربی و انگلیسی مسلط هستند. از امکانات این هتل می توان به پارکینگ، اینترنت، سونا، حمام بخار، حمام ترکی و ... اشاره کرد. فاصله هتل اکسپوسیتی تا فرودگاه سابیها گوکچن ۴۹ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۱ کیلومتر، مسجد سلیمانیه ۱۹ کیلومتر، بازار بزرگ ۱۹ کیلومتر، مرکز خرید گالریا ۱۰ کیلومتر و تا مرکز خرید مارمارا پارک ۷ کیلومتر است.

آدرس: Gumuspala Mahallesi D-100 Kuzey Yan Yol No:90 Avcilar, 34320 Avcılar, Turkey

هتل آوجیلار سیتی - Hotel Avcilar City

هتل آوجیلار سیتی هتل ۳ ستاره در منطقه آوجیلار محله مرکز است. تمام پرسنل این هتل به زبان عربی،‌آذربایجانی، انگلیسی، روسی و ترکی مسلط هستند. ورود حیوانات به هتل آوجیلار سیتی ممنوع است. از امکانات این هتل می توان به اینترنت، پارکینگ، ترنسفر، اجاره اتومبیل، اتاق سیگار، شاتل فرودگاهی و ... اشاره کرد. فاصله هتل آوجیلار سیتی تا فرودگاه سابیها گوکچن ۵۰ کیلومتر، تا فرودگاه استانبول ۳۰ کیلومتر، تا مرکز خرید مال آف استانبول ۱۱ کیلومتر و مرکز خرید مارمارا پارک ۶ کیلومتر است.

آدرس: Merkez Mah. Fatih Sok. No. 40, 34310 Avcılar, Turkey

جاذبه-گردشگری-آوجیلار

معرفی جاذبه های گردشگری در منطقه آوجیلار استانبول

  • خیابان مارمارا یا مارمارا جادسی

یکی از خیابان های معروف در منطقه آوجیلار، خیابان مارمارا است که پر از مراکز خرید مدرن، کافه، رستوران، مغازه های ساعت فروشی و ... است. این خیابان تا ساحل ادامه دارد و می توانید هم قدم بزنید و هم از دیدن مغازه ها و کافه ها لذت ببرید تا به ساحل برسید.

  • موزه هالوک پرک

هالوک پرک در سال ۱۹۵۸ در استانبول به دنیا آمد و فارق التحصیل از دانشگاه حقوق استانبول است. او در حال حاضر مجموعه دار موزه های باستانی در استانبول است. موزه هالوک پک در منطقه آوجیلار، محله گوموش پاشا قرار دارد و یکی از موزه های معروف در استانبول است. در این موزه می توانید مجموعه آثارهای بجا مانده از دوران اولیه تمدن بشر را مشاهده کنید. آدرس: Gümüşpala, D-100 Kuzey Yanyolu No:186, 34320 Avcılar/İstanbul, Turkey

  • پارک ساحلی آوجیلار

یکی از پارک های زیبا و تمیز در منطقه آوجیلار، پارک ساحلی آوجیلار است. این پارک به دلیل مجاورتش به ساحل، از آب و هوا و فضای مطلوبی برخوردار است. اگر علاقه مند به پیاده روی و پیک نیک هستید حتما به این پارک سری بزنید.

  • مزرعه علی بی

مزرعه علی بی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در منطقه آوجیلار استانبول است. در این مزرعه کلبه های شکار که پادشاهان عثمانی در زمان های قدیم از آنها استفاده می کردند را می توانید ببینید.

  • موزه خانه آتاتورک

مصطفی کمال در طول اوقات فراغت خود در این محل اقامت می کرد که امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می شود. در موزه خانه آتاتورک وسایلی که آتاتورک از آنها استفاده می کرد در معرض نمایش گذاشته شده وسایلی از قبلی تخت خواب، اثاثیه منزل و .... این موزه در ساحل آوجیلار قرار دارد. آدرس: Ambarlı, Marmara Sahil Sokağı, 34315 Avcılar/İstanbul, Turkey


تعداد نظرات : 2
  • بهزاد
    29 شهریور 1402
    عالی هستش خیلی خوشگل
  • بهزاد
    29 شهریور 1402
    نرفتم حتما میرم ولی جاهای خوبی داره